Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] SSD-problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

SSD'en min her et veldig spesielt problem, som jeg ikke greier å finne ut.

Den blir ikke funnet av pcen! Jeg har testet den på en annen pc, og det fungerte. Jeg har også prøvd en annen harddisk på min pc, som da også ble funnet.

kort sagt: Pcen finner ikke SSD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du fortsatt er satt opp med AHCI i BIOS?

Har du dobbeltsjekket kabler til disken?

Oppgraderte du noe i går?

Skrevet

Har du forsøkt tipset til xClaymanx? Det å endre BIOS til default, lagre endring, og deretter endre til AHCI.

Har du forresten nyeste versjon av BIOS?

Skrevet

Har du forsøkt tipset til xClaymanx? Det å endre BIOS til default, lagre endring, og deretter endre til AHCI.

Har du forresten nyeste versjon av BIOS?

ja og ja.

Skrevet

Hva slags disk er det? - Har du forsøkt å oppgradere firmware på den? - Noen sandforce-baserte disker har en bug så de faller ut når de har stått på ett visst antall timer.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker om harddisken fungerer. Testet den på laptop. så jeg kunne bare se det på bios, men ikke om den kunne "bootes" opp...

Skrevet

Fant feilen. Byttet sataport på HK ennå en gang. Så jeg har muligens to kontakter i HK som ikke støtter SSD lenger...

Skrevet

Fint at ting løste seg. Jeg har selv en Kingston HyperX 120GB på en PC. Denne har fått flere firmwareoppdateringer, se nettsidene til Kingston. Der står alt du trenger å vite for å se om du trenger oppdatering og hvordan du gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...