Gå til innhold

[Løst] Assassins creed 4 Black Flag (40fps/vsync fustrasjon)


Anbefalte innlegg

Mitt oppsett:

 

4770k @ 4.6ghz turbo mode

 

8gb 2666mhz ram

 

EVGA geforce GTX 780 Ti

 

SSD kingston HyperX

 

WIN 7 64bit

 

Alt på maks/ultra settings @ 1080, men fpsen låser seg på 40 i visse områder, ellers ligger den tett opptill 60 eller litt under. Hjelper ikke sette ned shadows, aa eller noen ting for bedre ytelse, og cpu kan ikke være flaskhals, så lurer på om områdene er faktisk ment til å være låst til 40 fps og ikke at vsync ikke oppnår nok fps?

 

Dette kan være bare at jeg beveger på karakteren i visse områder, also generelt i fov med lang draw distance.

 

Veit dette er noe som er vanlig med vsync, at den låser fpsen på 30, 40, 50, 60 når den ikke oppnår nok fps, men vsync er skrudd av i både nvida control center og ingame.

 

Hørt det skal være litt trøbbel med optimization, og det er jo omtrent akkurat kommet ut.

 

Uten vsync har jeg sett mye tearing, og tripple buffering funker ikke i Assassins creed 4?

 

Pleier å bli mye tearing for meg, når det ikke finnes 120hz modus, da jeg sitter på en 120hz monitor. hjelper ikke at jeg setter den til 60hz i WIN eller, den liker ikke 60hz modus, da må jeg ha vsync på.

 

Dette er mitt første Nvidia kort på hmm.... 8år eller mer. så er ikke veldig godt orientert, da jeg fikk kortet igår.

Endret av [Tx]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Gabe Graziani : This quote is taken totally out of context. He's talking about when working in the development environment on R&D... optimization doesn't come until later. Shoddy journalism, to say the least. It's really disappointing to see this, especially after the team put so much work into the PC version.
Can't wait to see which other journalists are bad at their jobs when articles are replicated based on this one without a cited source.

 

http://i.imgur.com/ckY3B1q.png

Lenke til kommentar

"Gabe Graziani : This quote is taken totally out of context. He's talking about when working in the development environment on R&D... optimization doesn't come until later. Shoddy journalism, to say the least. It's really disappointing to see this, especially after the team put so much work into the PC version.

Can't wait to see which other journalists are bad at their jobs when articles are replicated based on this one without a cited source.

 

http://i.imgur.com/ckY3B1q.png

Alltid to sider av en sak ;) men man veit jo aldri helt hva de egentlig prioriterer, fult mulig å forsnakke seg og så rette på det, men som sagt journalister kan vinkle det som de selv ønsker. Og alle veit hvor spent diskusjonen rundt konsoll vs pc, og konsoll port ect...

Lenke til kommentar

Etter å ha løpt litt rundt i Havana, ser det ut som spillet holder seg mest på 60 fps. men visse vinkler på visse steder er den nede på 40 fps igjen. men er fornøyd, men at jeg ligger greit høyt + driver/optimization gjør det litt bedre, har ikke klokket kortet noe ennå, ikke at jeg veit hvordan eller med nvidia kort, lastet ned Precision X igår og tok en rask titt, men ble ikke så veldig klok.

 

En liten overclock til la oss si 1080ish/1000 kanksje. hvis noen har litt kunnskap og erfaring, tar jeg gjerne imot litt veiledning.

Lenke til kommentar

Har dere lastet ned den nyeste driveren til nvidia? Jeg har null problemer og fps detter aldri under 60.

 

Edit:

 

Spiller med de høyeste instillingene. Gtx 690 og 4770k.

690 2 kjerner gpu ;) trenger ikke har ikke planer og prioriterer ikke å gå SLI med en gang med ett såpass kraftig kort som 780 Ti :)

Lenke til kommentar

Fant en midlertidlig løsning på vsync problemet. så fort du har mindre enn 60 fps, Vil spillet nedscalere deg til 30 eller 40 som hos meg, det vil si at hvis du har 59fps, den går rett til 30/40.

 

Dette kan "fikses" med denna videoen jeg fant:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WhhXqgOsFbM&feature=youtu.be

 

Jeg ligger på 53-60, så vil regne det som greit for nå, håper dette har vært nyttig for noen i samme båt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...