Gå til innhold

Russebil alene


Anbefalte innlegg

Hola.

 

Så, jeg er russ i år - altså 2014. I det siste har jeg gruet meg veldig til russetiden, fordi her jeg kommer i fra, har man ikke noe sted å gjøre av seg i russetiden med mindre man har bil. Selv hadde jeg for to år siden ingen plan om å egentlig være russ i det store og hele, og nå har de fleste vennene mine skaffet vil med andre. Jeg kjenner mange uten bil og som har lyst på, men ikke nok til at det blir naturlig for oss å slå oss sammen.

 

Derfor, etter mye gruing, kom jeg på en idé, men jeg er litt bekymret for at veldig mange kommer til å få seg en god latter av konseptet. Tanken er nemlig å gjøre om en Iveco minibuss om til russebil (med hjelp fra far, mor og kjæreste), og rett og slett ha russebilen alene. Hele konseptet rundt bilen er da at såkalte løsruss (russ uten bil) skal få lov til å være med. Jeg vet om så himla mange som er redd for å ikke ha et sted å gjøre av seg i mai, og tenkte derfor at nå kan jo alle få muligheten til å ta seg en tur i mai.

 

Selv synes jeg det er en ganske god idé, da jeg både sikrer min egen russetid og mange andre sin. Jeg er 100% sikker på at bilen kommer til å være fylt opp hver gang den er ute på veien, men det jeg derimot er litt mer usikker på, er responsen.

 

Jeg har allerede skaffet en del sponsorer og kjøpt meg minibussen, så nå begynner jeg å bli klar til å sette i gang, men har ikke fortalt det til noen venner ennå. Jeg er veldig nervøs for at de fleste vil synes jeg er utrolig latterlig som skal ha russebil alene, skikkelig "loner". Men tanken er jo at det skal gjøre godt for mange.

 

Hva synes dere? Er det er bra eller dårlig konsept? Fremstår jeg veldig stakkarslig og alene? Jeg er bekymret for en del dårlig tilbakemelding, så vil gjerne høre her med dere før jeg tør å fortelle folk rundt meg. Kan se for meg blikkene i kantina fort blir litt annerledes.

 

Jeg lurer også på om noen har gode forslag til hvordan jeg kan tjene penger? Har jobb og pengene går til bil, men er helt alene, så trenger litt mer. Har lyst til å gjøre dugnad, men det er litt verre når man bare er én person. Har vært på de fleste bedriftene her i byen, og til og med sendt masse telefaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hørtes ut som en kjempebra idé. Om vennene synes det er rart at du gjør det alene kan du jo bare svare at du ikke gjør det alene. Bussen kommer jo alltid til å være full så du kan bare si at du gjør det med dem.

 

for å tjene penger kan du jo høre med de du vil skal sitte på om de kan hive inn litt penger for at dette skal gå. De er sikkert villig til å sponse litt om de vil sitte på med deg.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det høres ut som et tapsprosjekt, og hvem skal kjøre den bilen her?

Ligger en del ansvar på dine skuldre hvis tilfeldige folk skal kjøre den fordi du skal drikke, skal du være avholdsruss?

 

Her i nord pleier det aldri å være medlemmer på bussen som kjører, det pleier å være to personer man kjenner til som kjører. Har allerede fått sjåfører til de store eventene, og på hverdagene pleier det alltid å dukke opp noen som er villig til å kjøre, spesielt om man kan bla opp et par kroner.

 

 

Liker konseptet, liker ikke pengebruken, personlig synes jeg russetiden var overrated.

 

Pengene tjenes jo inn via dugnad og lignende. Regner med å bruke totalt ca 30.000 på selve bilen. 10 på bilen (6 for minibussen, ++ i forsikring, eu-godkjenning, nedregistrering og lignende), 17 på anlegg (det skal bli helt vilt - men kan godt hende det blir billigere om man får rabatt hos en butikk/bedrift) og ca 5 på interiør (allerede fått mange sponsorer.) Så blir det vel en del tusen i diesel, men Shell har sponset meg med en del, så der sparer jeg jo litt. Får jeg betalt av de som sitter på, tjener man jo fort inn til litt diesel. Når jeg skal selge bilen igjen kan jeg tjene opp mot 60-70 tusen. Da er det fortjeneste.

Lenke til kommentar

Ihvertfall 40-50, urealistisk med mer enn det. Men joda, du har en god plan. Folk hater forresten å betale, så du må finne en god løsning for de som vil rulle.

En mye mindre russebil med mindre plass og dårligere anlegg enn det jeg vil ha ble her i Alta solgt for 55.000. Kjæresten min sin russebil ble solgt til 45 til de første som kjøpte den, men de ville fått nærmere 60 hadde de orket å la folk by. Så det er ikke akkurat billig her. Man gjør veldig mye mer ut av vanene sine her enn det man gjør sørpå, det er i alle fall det inntrykket jeg har fått etter å ha sett russebilene til salgs på finn.no

 

Aner ikke hvordan løsning det kan være. Tenker at de som først sier i fra skal få sitte på, men vet ikke om jeg kanskje skal ha en fast pris på feks 50 eller 100 kr for kvelden? Problemet er at man sjeldent avslutter kvelden i samme bil som man begynner i.

Endret av mutz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

En mye mindre russebil med mindre plass og dårligere anlegg enn det jeg vil ha ble her i Alta solgt for 55.000. Kjæresten min sin russebil ble solgt til 45 til de første som kjøpte den, men de ville fått nærmere 60 hadde de orket å la folk by. Så det er ikke akkurat billig her. Man gjør veldig mye mer ut av vanene sine her enn det man gjør sørpå, det er i alle fall det inntrykket jeg har fått etter å ha sett russebilene til salgs på finn.no

 

Aner ikke hvordan løsning det kan være. Tenker at de som først sier i fra skal få sitte på, men vet ikke om jeg kanskje skal ha en fast pris på feks 50 eller 100 kr for kvelden? Problemet er at man sjeldent avslutter kvelden i samme bil som man begynner i.

 

mhm sant nok! Det kan være kult å arrangere tur til russetreff o.l da er det enklere å ta betalt iom. at det er en større tur. Men ja, ser for meg at den kan gå for mer enn 50 tusen hvis interiøret er profesjonellt utført samt skikkelig annlegg med god lyd og ikke bare show-faktor.

Lenke til kommentar

 

mhm sant nok! Det kan være kult å arrangere tur til russetreff o.l da er det enklere å ta betalt iom. at det er en større tur. Men ja, ser for meg at den kan gå for mer enn 50 tusen hvis interiøret er profesjonellt utført samt skikkelig annlegg med god lyd og ikke bare show-faktor.

 

Jepp, det er planen! Er ikke så vanlig å dra på russetreff her i Alta, kanskje noen få som tar fly til Tryvann, men ikke noe mer enn det...

 

Tenker å trekke seter og interiør i hvit skai (falsk skinn) og gjøre det fint. Det vil være plass til 8 passasjerer i tillegg til sjåføren, i alle fall med belter, mange fler når bilen står i ro. Det er jo en minibuss. Anlegget vil mest sannsynlig bestå av 4 Ground Zero 15" subber og et par diskanter og 6x9. Tror det skal bli ganske så knall! Og litt kule lyseffekter, ikke minst :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Jepp, det er planen! Er ikke så vanlig å dra på russetreff her i Alta, kanskje noen få som tar fly til Tryvann, men ikke noe mer enn det...

 

Tenker å trekke seter og interiør i hvit skai (falsk skinn) og gjøre det fint. Det vil være plass til 8 passasjerer i tillegg til sjåføren, i alle fall med belter, mange fler når bilen står i ro. Det er jo en minibuss. Anlegget vil mest sannsynlig bestå av 4 Ground Zero 15" subber og et par diskanter og 6x9. Tror det skal bli ganske så knall! Og litt kule lyseffekter, ikke minst :-)

 

Nice, liker skinnideen! Kanskje få inn skinnsofa ala white house stil? Falsk of course, men classy as fuck! Ingen lokale russetreff?

Lenke til kommentar

 

Nice, liker skinnideen! Kanskje få inn skinnsofa ala white house stil? Falsk of course, men classy as fuck! Ingen lokale russetreff?

 

Får prøve på noe slikt, skal i alle fall være rent og classy!

 

Nærmeste treff er vel i Nordland, selv bor jeg i Finnmark.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er på Van med 6 andre. Blir bare surr og kaos og ender med at det er stortsatt bare jeg og en til som jobber på den fordi ingen andre kan eller gidder. Bra vi kjøpte en bil som er så og si klar for fyll og fest.

 

Liker veldig konseptet ditt, og tror at det kan bli rått hehehe....

 

oi, og den sarkasmen kunne man ikke lukte på lang vei. spurte om ærlige meninger, ikke noe bull.

Lenke til kommentar

Var ikke sarkastisk da! Ser nå at jeg skrev den siste setningen litt teit.

 

Folka på vår van er udugelige og vi har en van uten oljetrykk, lekk i bremsene, dårlige dekk og sliten motor. Eneste som kan skru, og har skrudd før er meg, så jeg sitter med 80% av all jobbingen.... Hater det virkelig

 

Jeg skulle gjerne vært alene/med en eller to til bare, og heller kjøpt en gammel BMW 7 serie med V8 og rullemalt den rød, for det synes jeg kunne blitt artig hehe.

 

Det blir alltid til at det er kun noen faste som alltid jobber på en russebil man har sammen.

Lenke til kommentar

Artig konsept, men det er en ting jeg ikke får til å henge helt sammen. Du sier du kjenner mange som vil ha bil, men ikke nok til å dra i gang noe. Man trenger da ikke så mange folk? Og hvorfor ikke dra med deg de du kjenner hvertfall? Alltid greit å spre ansvaret og risikoen litt. ;) Nå som du har fått russedress som sponsor må det da friste for folk å bli med? Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Artig konsept, men det er en ting jeg ikke får til å henge helt sammen. Du sier du kjenner mange som vil ha bil, men ikke nok til å dra i gang noe. Man trenger da ikke så mange folk? Og hvorfor ikke dra med deg de du kjenner hvertfall? Alltid greit å spre ansvaret og risikoen litt. ;) Nå som du har fått russedress som sponsor må det da friste for folk å bli med? Lykke til uansett.

 

Jeg vil jo ikke ha bil sammen med noen jeg ikke er veldig gode venner med :nei:

 

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article8771591.ece

http://www.facebook.com/restplassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...