Gå til innhold

Stasjonær pc fra komplett.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lyst til å kjøpe ein stasjonær pc fra komplett.

 

Har ingen eg kjenner som har erfaring med å bygge pc selv, så må nesten bare ta utgangspunkt i ein av modellene som Komplett lar deg konfigurere.

 

http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306

 

Tenker eg helst vil betale mellom 8-11 000 inkludert skjerm. Er det mulig å få en god pc for gaming for den summen inkludert skjerm eller må eg lenger opp i pris?

 

Eg har mine små "krav" på at det må være en SSD harddisk som har plass til Windows og et par spill på. Helst en liten HDD for ekstra plass og.

 

Falt for i5-4670k prosessoren, men det er absolutt ingen nødvendighet.

 

Likte også veldig godt denne skjermen, men det er heller ingen nødvendighet. Vil aller helst ha 24 tommer da. http://www.komplett.no/benq-24-led-gl2450hm/635503

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Corsair CX 600W PSU

Intel Core i5-4670K Processor

MSI B85M-E45, Socket-1150

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

ZOTAC GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

ROCCAT Isku Illuminated Gaming Keyboard

BenQ 24" LED GL2450HM

HDMI 1.4 Kabel M/M 2m gullkontakter

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

 

11 637kr.

 

Dette er det eg har komt opp med sjølv, bygd ut fra http://www.komplett.no/komplett-winter-gamer/10821.

Setter pris på eventuelle områder eg kan spare penger på, viss det finnest.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at eg må ha Z87 chipset til K prosessor?

 

Det oppsettet fra Dustin Home ser ikkje mykje bedre ut enn det eg har sett opp, men eg har ikkje mykje peiling. Hvordan måler det seg opp mot mitt oppsett?

 

Kommer mitt oppsett til å klare å kjøre nyere spill på høgest grafikk?

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at eg må ha Z87 chipset til K prosessor?

 

Det oppsettet fra Dustin Home ser ikkje mykje bedre ut enn det eg har sett opp, men eg har ikkje mykje peiling. Hvordan måler det seg opp mot mitt oppsett?

 

Kommer mitt oppsett til å klare å kjøre nyere spill på høgest grafikk?

K-prosessor er for overklokking. Skal du overklokke må du ha Z87-chipset. Ytelsen på oppsettene er rimelig lik, bortsett fra at oppsettet fra Dustin har bedre hovedkort og CPU-kjøler som er bedre egnet til overklokking + litt større disk. Hovedkortet fra Dustin støtter også SLI/Crossfire, dersom du skulle finne på å putte inn et ekstra skjermkort.

Lenke til kommentar

K-prosessor er for overklokking. Skal du overklokke må du ha Z87-chipset. Ytelsen på oppsettene er rimelig lik, bortsett fra at oppsettet fra Dustin har bedre hovedkort og CPU-kjøler som er bedre egnet til overklokking + litt større disk. Hovedkortet fra Dustin støtter også SLI/Crossfire, dersom du skulle finne på å putte inn et ekstra skjermkort.

Er veldig usikker på kva overklokking er, for å være ærlig. Valgte den prosessoren fordi den hadde gode omtaler.

 

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Corsair CX 600W PSU

Intel Core i5-4670 Processor

MSI B85M-E45, Socket-1150

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

ROCCAT Isku Illuminated Gaming Keyboard

BenQ 24" LED GL2450HM

 

Her har eg byttet ut prosessoren med ein i5-4670. Ikkje K. Og Skjermkortet er byttet ut med ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA. Stod lenger oppe her at med ein 760 2g skjermkort kom eg ikkje til å spille dei fleste spill på ultra. Kva må eg eventuelt opp til for å kunne klare det?

Lenke til kommentar

Her har eg byttet ut prosessoren med ein i5-4670. Ikkje K. Og Skjermkortet er byttet ut med ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA. Stod lenger oppe her at med ein 760 2g skjermkort kom eg ikkje til å spille dei fleste spill på ultra. Kva må eg eventuelt opp til for å kunne klare det?

Ultra tror jeg du skal glemme først som sist. Det koster mer enn det smaker. For øvrig ser oppsettet ditt fint ut nå. Fin balanse mellom komponentene. Men hvorfor ikke bygge selv? Det er enkelt, og du lærer mye underveis.

Lenke til kommentar

Er veldig usikker på kva overklokking er, for å være ærlig. Valgte den prosessoren fordi den hadde gode omtaler.

 

 

 

Altså, si prosessoren du kjøper kommer med en klokk på 3,4Ghz, Så kjøper du en bedre kjøler, og klokker den opp til 4,8Ghz.

Du kan sammenligne det med hestekrefter på en bil, men hvis du kjøper en K-prosessor er det som å kjøpe en bil med 400hk, og aldri ruse den over 2000rpm, capiche? ^^

Lenke til kommentar

Gå for dette oppsettet fra dustin. Til ditt bruk ville dette ha vært vesentlig bedre i og med at det der er kjøler, og ett hovedkort og CPU som passer rett sammen. Jeg regner med at du ikke skal overklokke av en eller annen grunn for da ville du vell ha tenkt mer på kjøling enn det du har gjort. Hvis du skal overklokke så er dette opp til deg, men da må ordentlig kjøling vurderes.

Lenke til kommentar

Ah, eg skjønner. Eg har ingen behov for overklokking, viss den i5-4670 gjør jobben sin.

 

Noken innspill på skjermkortet? Hvordan vil det gjøre det på nyere spill? Skjønner at ultra kan koste flesk, men eg kan jo gå for Very High, eller kva enn der er under Ultra? Kan strekke meg så lang at eg går for Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA sjølv om det presser prisen opp rett over 12 000.

 

Passer ikkje hovedkortet og CPUen i mitt oppsett sammen?

 

Og vil strømforsyningen klare å holde alt dette gående?

 

Grunnen til at eg ikkje bygger sjølv er at eg kommer fra ein familie der eg er den med mest kunnskap om pc og slikt, og det er ikkje mykje.

Endret av Nekilus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...