Gå til innhold

Lovlig i Norge å videreselge CD-keys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun en liten niche nettbutikk og han som jeg kjøper av kjøper spill i butikken og skanner kodene inn og sender til en rimelig pris han har også veldig god rating.

og det er snakk om spill til steam og origin.

så det verste som kan skje er at jeg må refundere betalingen til kunden for ugyldig kode ?

Endret av Nacren
Lenke til kommentar

Det verste som kan skje er at f.eks. Steam får med seg at en batch med nøkler du har tenkt til å selge er blitt kjøpt opp av en keystore-supplier og sender ut en pre-emptive masseban for å hive en skiftenøkkel i tannhjulene hos deg. Praksisen er ikke ulovlig, men for Steam og Origin er det jo heller ikke ønskelig.

De som eventuelt har kjøpt spill (nøkler) via deg har da ingen kunderettigheter hos Steam, siden du ikke er en godkjent distributør. Så lenge din policy i så fall blir å refundere kundene som rammes, så kan du sikkert likevel opprettholde ryktet ditt såpass at det ikke blir et problem. Dette problemet krymper jo også i takt med skalaen. Nøyaktig hvilken praksis EA har med dette på Origin vet jeg ikke, vil anta den er mye lik Steam sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...