Gå til innhold

P4-2Ghz kjører bare 800Mhz etter nytt hovedkort Asus P4C800


ESG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du skulle satt den til 100mhz, ikke 200. Du har nå prøvd å starte din prosessor på 4ghz. Bare fin restes cmos saken så burde det vel funke fett. Så prver du med 100mhz

 

:lol:

Meket at maskinen ikke ville det, ja. Den sto opprinnelig på 100, og kan justeres opp til 400 i stepp på 1. Regner med at dette er fininnstilling for overklokking, og venter da med dette til jeg i det minste har den oppe og går på de 2ghz som den er produsert til....

 

Stikker ut - har litt liv utenfor PC-en også, men vender tilbake i kveld til fornyet innsats.

 

Takk så langt, det er et par forslag her som er verdt å prøve. Skulle det være andre inspill mottas de også med takk!

Lenke til kommentar

Har nå fått opp maskinen igjen og skal nå i geng med feilsøking i BIOS igjen.

 

Ser under oppstart at jeg har følgende feilmelding:

pci irq routing table error [02:04:00]

 

Kan dette ha noen sammenheng med den lave klokkefrekvensen som jeg jobber med?

Lenke til kommentar

Takk til alle som har bidratt. Jeg kom meg opp til slutt. :p

 

Jeg har satt CPU external frequency til 120 samtidig som jeg stilte "performance mode" til standard - sto på Auto. (Her var "Turbo" også en obsjon, men dette gav etter hva jeg kunne se enda høyere frekvens på fsb). Dette har medført at fsb nå kjører på 480Mhz - litt overklokket.. CPU-en kjører nå på 2.05Ghz i det minste.

 

For meg blir det litt sprøtt at jeg skulle bli nødt til å overklokke for å få prosessoren til å kjøre riktig hastighet. Dersom det er noen som kan fylle meg inn på om dette virker fornuftig er det fint. Er hastigheten på fsb for høy?

 

Så langt virker systemet stabilt når jeg først kommer opp. Sliter med å få PC-en til å boote, men dette problemet har jeg slitt med fra start, og det har ikke blitt noe verre.

Lenke til kommentar

Nå var det mye rot her, men hvis du har en 2 GHz prosessor, kan jeg vanskelig se hvordan en FSB på 120 MHz resulterer i en prosessorhastighet på 2,05 Ghz.

 

Men, prøv følgende innstillinger:

 

AI Overclock tuner: Manual

CPU External Frequency: 133 Mhz

DRAM Frequency: 333 Mhz (om du har übertreigt minne (DDR266/PC2100) så sett den til 266, vet du ikke så sett til auto.)

AGP/PCI Frequency: Auto

CPU VCore Voltage: Auto

DDR Reference Voltage: Auto

AGP VDDQ Voltage: Auto

 

Performance Mode: Auto (du kan godt sette en til turbo for bedre ytelse, den har ingen innvirkning på FSB eller prosessorhastighet, men la den bli stående på auto til du er sikker på at alt virker).

 

Det du har gjort nå er ikke å overklokke prossesoren, men å manuelt sette innstillingene slik de skal være. (Det burde virket på auto, menmen)

 

Om du ser i CPU-Z nå skal FSB være 133 MHz, "Bus Speed" være 533 Mhz og Core speed 2000 MHz (+ bittelitt). "Multiplier" skal være 15, er den ikke det jeg har skrevet her bare tull...

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...