Gå til innhold

Hotell i Praha


Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal på ferie til Praha til sommeren. Flyet er ordnet, men lurer mer på hotellet.

Jeg var på skoletur til Praha med folkehøgskolen i fjor, og da bodde vi på et hotell som var sentralt og helt ok standard.

 

Vi er studenter, så prisen er jo ganske viktig, men er jo fint at det ikke er langt utenfor byen.

 

Det hotellet vi bodde på med folkehøgskolen kan jeg få nå for 330 euro totalt for 5 netter på dobbelrom. Jeg syns det er ganske bra pris (274 kroner per natt per pers).

Men tar gjerne i mot tips til andre hoteller, med viktigste kriterier at de er forholdsvis sentrale og ikke altfor dyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg bare vært en tur i Praha og dermed ett hotell, men dette hotellet var fantastisk bra :) Det er veldig sentrumsnært, men ligger alikevell inne i noen gater så det er ganske rolig. Rommene var faktisk leiligheter av vanvittig størrelse. Bare gangen er større en vanlige hotellrom, stort bad, kjøkken/stueløsning og stort soverom med 2 dobbeltsenger på 2 mannsrom. Jeg skrittet det opp til hele 81kvadratmeter. Frokost var fortreffelig og ble servert i en steinkjeller under bakken som var utrolig stilig. Alt denne herligheten betalte vi 50EUR pr natt for 2 personer! Jeg forstår etter en titt på hjemmesida at romstørrelsen varier veldig men dere kan jo være heldige :)

 

Så du har et alternativ i http://www.aiquattroangeli.com/apartments.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare vært en tur i Praha og dermed ett hotell, men dette hotellet var fantastisk bra :) Det er veldig sentrumsnært, men ligger alikevell inne i noen gater så det er ganske rolig. Rommene var faktisk leiligheter av vanvittig størrelse. Bare gangen er større en vanlige hotellrom, stort bad, kjøkken/stueløsning og stort soverom med 2 dobbeltsenger på 2 mannsrom. Jeg skrittet det opp til hele 81kvadratmeter. Frokost var fortreffelig og ble servert i en steinkjeller under bakken som var utrolig stilig. Alt denne herligheten betalte vi 50EUR pr natt for 2 personer! Jeg forstår etter en titt på hjemmesida at romstørrelsen varier veldig men dere kan jo være heldige :)

 

Så du har et alternativ i http://www.aiquattroangeli.com/apartments.htm

 

Kan jeg spørre om tips til ting å gjøre der, forresten?

Skoleturen med folkehøgskolen ble mest... fyll. Hehe.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg spørre om tips til ting å gjøre der, forresten?

Skoleturen med folkehøgskolen ble mest... fyll. Hehe.

Oj, jeg er ingen ekspert på det området. Dette var på slutten av en interrailtur. Vi var slitne og bestemte oss for kun en natt i Praha, så da besluttet vi å bruke den lille tiden vi gav oss i byen for å sjekke livet der. Vi gikk ikke spesifikt etter noe som helst men vandret rundt. Vi kom da over et og annet som var verdt å ta bilde av, men det gjør man som regel uansett hvor man er :) Dere bør i alle fall få dere en tur ned til elva for å se på livet der og en tur ut på Karlsbrua

Lenke til kommentar

Lå på Hotel Rott i sommer og delte et dobbeltrom med to venner. Veldig sentralt og grei pris. Ligger rett ved det gamle torget og den astronomiske klokken.

 

Ellers ting som er verdt å ta en titt på:

- Rusle rundt i gamlebyen

- Karlsbrua

- Borgen med St. Vituskatedralen, eventuelt også alt det andre som ligger like ved

- Loretto

- Petrinåsen, kan ta kabelbane opp/ned

 

Ellers så er det en rekke andre ting som kan være verdt å få med seg, det spørs bare hva du foretrekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte dette hotellet: http://www.hotelmetamorphis.cz/en

Delen med leiligheter, som har inngang rett rundt hjørnet.

Sentral beliggenhet, men samtidg lite støy.

Vi var fornøyde.

Valgte å bli hentet på flyplassen av hotellets bil og mener det er verdt pengene og vel så det (spesielt siden vi reiste med barn).

Også dette hotellet har frokost i kjelleren.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...