Gå til innhold

Forbedre trådløsnettet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bor i en hybel for tiden, å der har husverten en Jensen AL1000G v2 som trådløsrouter. Å jeg bor i kjellerleiligheten og benytter meg av en D-link DWA-140. Husverten har en 20/5 Mb/s linje.

Under spilling av BF4 har jeg problem med lagg under spilling. Mistenker at det er nødt å være pakketap eller lignende. Har prøvd å kjøre en test på pingtest.net og jeg hadde 32 ms og 1 ms i jitter.

 

Men under spilling kan jeg oppleve lagg, og tror det er mitt utstyr som foresaker det og ikke serverlagg.

Er vel ikke så lett å få husverten til å kjøpe en ny router, men er det noen som har anbefaling til en ny W-lan dongel, som kan hjelpe på problemet?

Kan benytte meg av USB, PCIe x4 eller PCI

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Ser at det kan være problem med to forskjellige produsenter. Men spørsmålet er, tips til ny WLAN enhet. Gjerne en jeg kan gå innom Elkjøp i morgen å kjøpe.

 

Kan vel nevne at jeg gjerne skulle brukt kabel, men har ikke anledning til det. Er også kun jeg og husverten som benytter internettet.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke to forskjellige produsenter... Problemet er produsentene...

 

Hjelper også lite at du skaffer deg ny dongel, når routeren er den samme... Få han til å kaste den møkkarouteren faenivold og skaffe en ny og skikkelig router.. Personlig anbefaler jeg (kun) Asus, da de routerne er knallgode og stabile, hvertfall de i toppsjiktet...

 

Ville ha gått for en AC66U router (har selv) til huseieren og et PCE-AC66 eller AC68 WIFI Adapter til deg...

Nå er dette noe av det beste som er, og kanskje litt i overkant, men det vil bli en helt annen verden for dere begge... Kan også gå ned til N66U routeren og USB-N66 adapter hvis dere vil gå så høyt som AC'n...

 

Dette er som sagt noe av det beste for hjemmebruk nå, men jeg mener at man skal gjøre det ordentlig når man først skal gjøre noe.. Og vil man ha et nettverk som er raskt, stabilt og som ikke kneler så fort en streamer 480p klipp på youtube mens du gamer, så nytter det ikke å kjøpe billig dritt fra Elkjøp og lignende butikker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at huseieren neppe er interessert å kjøpe ny routeren. Da denne routeren allerede visstnok skulle være nyinnkjøpt, å husvert benytter seg kun av Ipad og ikke har noen problem. Å ved tanke på at jeg er student nå og ikke planlegger å bo der så veldig mye mer enn halvt år, er ikke jeg interessert å bruke penger på ny router til husvert.

 

Så er ingen hjelp å kjøpe en ny dongle for å forbedere tilstanden rundt lagg? Selvom det er en Jensen sak av dongle.

Endret av s0lberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...