Gå til innhold

[Løst] Ny Intel gaming PC 15k max


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å kjøpe ny PC. Er litt usikker på hva jeg burde kjøpe, har satt sammen en maskin jeg mener er i en bra prisklasse. Vil helst ha en PC som kan vare en stund.

 

Her er da PC-en jeg har satt opp:

 

Motherboard: MSI Z87-G45 Gaming 1199,-

Case: Cooler Master Cosmos SE Midi Tower 1498,-

CPU: Intel Core i7-4770K 2539,- + Corsair H100i 1049,-

Graphic: Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5 3395,-

PSU: Corsair AX 760 PSU 1349,-

Storage: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM Basic 1349,-
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB 1499,-

 

Blir dette helt feil?, isåfall hva burde jeg bytte ut. Legger til link under.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1305025&su=C63D873B-EA26-4C7D-A77E-AEC519CE8853

Endret av Dobs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har kjøpt selv en ganske "likens" PC. Hvis du skal ha crossfire i fremtiden ville jeg valgt en 850w+ strømforsyning, jeg valgte en 1000w :). Du kan bytte CPU cooleren din, fordi den er "overkill" du kan komme langt med en Hyper 212 evo. Har OC min i7 4770k til 4,4ghz uten problemer. Du trenger ikke å kjøpe en så dyr prosessor eller 16gb ram hvis du ikke skal redigere. Du kan klare deg med FX 8320 og 8gb ram.

Men alt i alt, så er dette en bra pc. Kanskje du kunne ventet til non-reference kortene til R9 290? Jeg hadde ikke tid til det, men det har sikkert du. De skal komme slutten av November. Men anbefaler 850w+ og kanskje mere lagrings plass? Kanskje en Seagate barracuda 1 eller 2tb?

Endret av Axzevos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en 1TB HDD allerede + Storm Trooper og PSU, men tror jeg tar et annet kabinett. Var litt usikker på motherboard da...

 

Bruker en del heavy programmer da(zBrush, 3ds max etc) og tenkte kanskje vente med skjermkort ja, siden jeg har en HD 6890(tror jeg) som funker fint i mellom tiden. Og hva menes med "non-reference"? er litt grønn xD.

Endret av Dobs
Lenke til kommentar

Hadde som nevnt ventet til R9 290 kortene kommer med andre kjølere. Hadde selv glatt gått for GTX 780 i stedet.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=781680

 

Særs god deal, og MPX er eid av Komplett.no - bare for å ha nevnt det.

 

Du behøver ikke mer enn 8gb minne til gaming, selv det er noe "overkill" til hva du faktisk vil få brukt. Det samme gjelder til en viss grad på CPU, du vil komme omtrent akkurat like langt med en overklokket i5-4670K.

 

Ellers ser det jo veldig veldig pent ut. Har du pengene så er det alltid stas å gå for i7, 16gb minne og full pakke

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hvis du tar et annet kabinett må du bare passe på at det passer med H100, altså at det har plass til en 2x120mm radiator i toppen. Du kan som nevnt tidligere i tråden bytte til en billigere CPU-kjøler, spesielt hvis du ikke kommer til å overklokke.

 

Ikke bytt CPU og RAM. Du får nok bruk for i7 og 16GB.

 

Non-reference skjermkort betyr skjermkort som ikke har AMDs standard kjøleløsning. Snart kommer skjermkortprodusentene med egne kjøleløsninger på kortene, og med bedre kjøling får du også bedre ytelse.

Endret av moby_duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter og begriper ikke at folk vurderer R9 290 med stock kjøler etter all tynet den har fått.

Man skal tross alt leve med kortet i et par år, og da er det etter min mening ikke det aller viktigste om man får 43 fps eller 45 fps i det nyeste spillet, så lenge man har en hårføner montert i kabinettet.

 

30 min rambling om temaet:

http://www.youtube.com/watch?v=3OHKWMgBhvA

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...