Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øynene kan ikke følge med på fast moving objects


fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Hallo! har briller og syn på noe med 1,74 også har jeg et problem, vis jeg spiller fks Battlefield 3 og det er ganske intenst og masse bevegelser så blir øynene helt firkante, det blir uklart nesten/klarer ikke å følge med

 

Samma skjer vis jeg spiller i gymsalen og en ball kommer mot meg vis det er mye bevegelser der jeg ser så blir det helt umurlig å se, noe som har det samma? åssen blir man kvitt det?

 

Til informasjon om brillebruk:

Bruker bare briller på skolen eller vis jeg er ute, resten så sitter jeg på pcn uten briller. men syns det er bedre å spille med brillene på

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det lurt å bestille seg en time når du får det til. Beskrivelsen og de testene som gjennomføres avslører problemet forhåpentligvis. Feil glass eller feil med akkomodasjon/samsyn/fokus for eksempel, kan gi slike problemer.

 

Forresten (så ikke det), hadde kanskje vært en ide å bruke brillene hele tiden. Hvorfor gjør du ikke det? Indikerer "hvis jeg er ute" at du er veldig lite ute? - Øynene har veldig godt av å fokusere på ting som er på forskjellige avstander og se på ting som beveger seg.

Lenke til kommentar

 

Forresten (så ikke det), hadde kanskje vært en ide å bruke brillene hele tiden. Hvorfor gjør du ikke det? Indikerer "hvis jeg er ute" at du er veldig lite ute?

Så og si aldri, bare når jeg skal på skolen eller på butikken, som skjer kanskje 1 gang i uka

Eller er det bedre å bruke kontaktlinser?

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Jeg har det samme, i så fall noe lignende. Var hos optiker fordi jeg mistenkte at jeg trengte briller, men beskjeden jeg fikk etter alle testene var at jeg hadde perfekt syn på alle punkter uten om ett; fokusering. Jeg bruker altså lang tid på å "stille inn fokus". Jeg er i midten av 20-årene, og i følge optikeren fokuserte jeg på linje med en 80 åring.

 

Jeg har imidlertid ikke noen problemer med å gripe en ball eller spille bordtennis og lignende...men ballen er uskarp så lenge den beveger seg raskt mot meg.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...