Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hamachi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva du mener eller tenker her.... Hamachi lager et VPN nettverk.. Og for å få brukt Hamachi, så må man selvfølgelig være tilkoblet nettet, eller så er det ikke noe behov for å bruke Hamachi i det hele tatt...

 

Så hva er det du vil fram til egentlig??? :blink:

Ok: Har et rimelig lite kabinett til PCen, så når jeg skulle oppgradere, måtte jeg ofre nettverkskortet til fordel for et større skjermkort.

 

Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg er rimelig sikker på at hamachi fungerte like før jeg fjernet nettverkskortet. Nå kan jeg altså bare skaffe meg tilgang til intetnett gjennom kabelforbindelse. Jeg har imidlertid det problemet at når jeg prøver å koble til venners servere i diverse spill (eks. Crusader Kings) som kraver tilkobling via IP adresse klarer jeg ikke å koble til deres servere. De klarer heller ikke å koble seg til mine servere.

 

Det er bare slike tilkoblinger som er problematiske. LAN spill og vanlig multiplayer fungerer smertefritt.

Jeg får koblet til andre hamachinettverk, men det beryktede gule trekanten og noe tunnel/peer feilmelding hindrer meg å koble til spillerne.

Lenke til kommentar

Altså, har du nettverkskort eller ikke? Først sier du at du måtte fjerne det, også har du nett likevel? Har du nett på maskina di, så har du selvfølgelig et nettverkskort!

 

Mulig grunn til gule trekanter og tilkoblingsproblemer, kan ligge i at du har byttet aksess (= nettverkskort) til nettet og teaminga med Hamachi da ikke stemmer lenger.. Etter hva jeg vet, så bridger vel Hamachi sitt virtuelle nettverkskort med ditt fysiske.. Vet ikke hvordan Hamachi gjør det, men du må nok endre hvilket kort Hamachi skal bruke for å koble til nettverket...

Lenke til kommentar

Oops :) Ordet trådløst falt visst bort fra første posten. Joda jeg har et nettverkskort, men problemene oppstod etter at jeg fjernet den delen som eksterne mottakere og slikt kobles til.

 

om det er trådløst eller ethernet har ikke noe å si for hamachi sånn sett, så det er nok noen innstillinger som ikke stemmer, eventuelt porter som må åpnes på ruteren / noe som blokker i ruteren, feks brannmur .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...