Gå til innhold

Aldrende PC - prisestimat?


Anbefalte innlegg

Ble bedt om å finne en realistisk pris på en "aldrende" PC fra januar 2009.

 

Komponentene er som følger:

 

-Netshop Miditower "Telamon II" med LCD display

-Asus P5Q Deluxe, P45, Socket 775 ATX

-Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz

-Kingston Value Ram 4GB DDR2

-Western Digital 750GB Green Power 7200rpm

-Club3D HD4870 OC 512MB

-Optiarc DVD/CD IDE

-Windows Vista 32-bit Home Premium

-BenQ G2412HD

 

 

Prisen da var vel rundt 7-8000 etter det jeg forstod.

Har fortalt at denne ikke vil være verdt noe spesielt i det hele tatt, men tenkte jeg skulle høre.

 

Ville det vært realistisk å be om rundt 1000-1500kr for dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig pris er hva den dummeste idioten er villig til å betale.

 

Maskinen er gammel men langt fra utdatert og med et nytt skjermkort så kan du fint spille de nyeste spillene som ikke er for cpukrevende på den.

 

Har selv en slik maskin med et GTX660 kort og den drar alt jeg har prøvd uten å mukke, men spill som BF3/4 blir for tunge da de krever mye av cpu.

Metro Last Light derimot går med alt av innstillinger i High uten problemer.

 

Jeg ville ikke betalt mer enn max 500-800kr for den, men det er jo ikke jeg som skal kjøpe den.

Lenke til kommentar

Riktig pris er hva den dummeste idioten er villig til å betale.

 

Maskinen er gammel men langt fra utdatert og med et nytt skjermkort så kan du fint spille de nyeste spillene som ikke er for cpukrevende på den.

 

Har selv en slik maskin med et GTX660 kort og den drar alt jeg har prøvd uten å mukke, men spill som BF3/4 blir for tunge da de krever mye av cpu.

Metro Last Light derimot går med alt av innstillinger i High uten problemer.

 

Jeg ville ikke betalt mer enn max 500-800kr for den, men det er jo ikke jeg som skal kjøpe den.

 

 

Takk for svar.

 

Regnet med at over 1000 ville være å ta litt for mye i, så jeg får formidle dette videre.

Lenke til kommentar

Ta å del maskinen opp og selg komponentene. ofte folk som trenger litt ddr2 ram. eller som sitter på et litt tafatt 775 system som ønsker en liten cpu oppgradering. E8400 var en gankse high end cpu i sin tid, og den klokker fint :) tviler noen kjøper dette som en hel maskin, men man vet aldri.

 

en 24" skjerm burde være lett å selge på en sånn kjøp og salg side på Face B.

Lenke til kommentar

Ta å del maskinen opp og selg komponentene. ofte folk som trenger litt ddr2 ram. eller som sitter på et litt tafatt 775 system som ønsker en liten cpu oppgradering. E8400 var en gankse high end cpu i sin tid, og den klokker fint :) tviler noen kjøper dette som en hel maskin, men man vet aldri.

 

en 24" skjerm burde være lett å selge på en sånn kjøp og salg side på Face B.

 

 

Takk for innspill! Kan være en idé å selge det separat ja. Muligens lettere å selge, så jeg får se hva jeg gjør da isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...