Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge min første minipc til gaming i stua med xboxkontroll. Dette er de komponentene jeg har satt sammen: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1302100&su=267EC142-1B3A-47AB-A258-B53332DD3FE9

Pluss en samsung SSD 840 128gb

 

Kan noen se over og dobbeltsjekke at de delene er kompatible? Jeg vurderer å vente til Gtx780Ghz kommer, men vil den gpuen være god nok for det kortet?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke planer om overklokking. Derfor jeg ikke gikk for "K" Cpuen. Men hva er forskjellen på mini itk og micro atx hovedkort? Jeg ser at microene er litt billigere.

Mente 780TI ja. Tror jeg tar å venter å ser med skjermkort og heller setter i mitt gamle 680 foreløbig.

Endret av FB.800136221
Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke planer om overklokking. Derfor jeg ikke gikk for "K" Cpuen. Men hva er forskjellen på mini itk og micro atx hovedkort? Jeg ser at microene er litt billigere.

Mente 780TI ja. Tror jeg tar å venter å ser med skjermkort og heller setter i mitt gamle 680 foreløbig.

 

 

Størrelse og det kabinettet godtar bare m-ITX. Så du kan ikke bruke Micro på det

 

Tenkte å bygge noe lignende men da kanskje uten ssd og med busjeddgamer kort som koster 1000-1,5k. Men min bror mener at varme problemet vil bli alt for stort, er det noen som faktisk har brukt dette uten problemer i gaming sammenheng?VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg

Endret av Wuzhou
Lenke til kommentar

 

 

Størrelse og det kabinettet godtar bare m-ITX. Så du kan ikke bruke Micro på det

 

Tenkte å bygge noe lignende men da kanskje uten ssd og med busjeddgamer kort som koster 1000-1,5k. Men min bror mener at varme problemet vil bli alt for stort, er det noen som faktisk har brukt dette uten problemer i gaming sammenheng?VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg

 

Komplett selger jo denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10802

De har satt inn et 780, men de har og vannkjøling på cpu. Jeg går heller for en litt svakere cpu for å redusere varmen og heller ligge litt ekstra penger i et kraftigere skjermkort

 

... Og viftene på skjermkortet i et FD node 304 ligger jo langs en luftekanal på siden så de vil jo suge inn ny luft utenfra.

Endret av FB.800136221
Lenke til kommentar

 

Komplett selger jo denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10802

De har satt inn et 780, men de har og vannkjøling på cpu. Jeg går heller for en litt svakere cpu for å redusere varmen og heller ligge litt ekstra penger i et kraftigere skjermkort

 

... Og viftene på skjermkortet i et FD node 304 ligger jo langs en luftekanal på siden så de vil jo suge inn ny luft utenfra.

 

 

(mente at skjermkortet skulle koste 1.000-1.500 ikke at pcen skulle koste 10-15k. Tenkte kanskje noe rundt 5000 totalt, er mest gamle spill men også noen nye spill jeg gamer slik som civ 5. Trenger absulutt ikke max men medium hadde vært greit)

 

Men nå skal jeg slutte å kapre over tråden, lykke til med bygget ditt og du får skrive litt her etter at du har fått den da

Lenke til kommentar

 

 

(mente at skjermkortet skulle koste 1.000-1.500 ikke at pcen skulle koste 10-15k. Tenkte kanskje noe rundt 5000 totalt, er mest gamle spill men også noen nye spill jeg gamer slik som civ 5. Trenger absulutt ikke max men medium hadde vært greit)

 

Men nå skal jeg slutte å kapre over tråden, lykke til med bygget ditt og du får skrive litt her etter at du har fått den da

Ja, men tenkte på at broderen din mente det ville bli for varmt, men det går jo fint med 780.Takk for det. Skal legge ut noen bilder når den er ferdig :)

Lenke til kommentar

Vett ikke om du har lest noen tester ang 680kortet ditt vs 780.

 

Er ikke den store forskjellen.

 

 

780Ti så dyrt ut.

 

Bare vent til 290X kommer med 3rd parts kjølere fra MSI, ASUS og Sapphire så leser du en del tester etterpå :)

Mja det ligger 30-40 fps over 680 i diverse spil. Jeg er en som MÅ ha alt på ultra og helst 60 fps. Jeg vurderte 290x men leste at 3rd parts kort kan bli utsatt så lenge som til neste år (http://www.sweclockers.com/nyhet/17851-radeon-r9-290x-fran-partnertillverkare-i-basta-fall-innan-arsskiftet-brist-pa-grafikkort) så da gikk jeg for 780ti som har lavere temp :)

Endret av FB.800136221
Lenke til kommentar

Ja men viss du er en slik som må ha det på ultra :p

 

 

Så bør du kanskje gå for 2 av 780ti?

 

 

 

 

Hør med Nizzen her på forumet, han kan nå si deg akkurat hva du trenger for å spille på ultra i BF4 feks med minimum 60FPS.

SLI blir nok litt vanskelig i en Node 304 siden det så vidt er plass til et kort inni der :p Poenget med denne builden er jo å få mest mulig kraft, i minst mulig forbakkning. Ultra på bf4 blir nok heller ikke noe problem for det kortet (Jeg spiller på 1920x1080) :)http://media.bestofmicro.com/4/Q/408410/original/bf4-fr.png

Endret av FB.800136221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...