Gå til innhold

Aktiv subwofer med surround forsterker.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

i dag har jeg et surround anlegg som begynner å dra på årene, og fruen i huset synes det ikke paser seg inn med to store gulvhøytalere i front.

Men mest av alt Hater henne receiver'en i tv benken.

 

Vi er begge gald i å se film så surround skal vi ha. men nå er jeg altså på jakt etter et nytt anlegg.

 

Som sagt så hater dama receiver'en så jeg er på jakt etter et anlegg der der dette er surround forsterker bygd inn i subwoferen. Eneste jeg har funnet er logitech z-906, men dette synes jeg ikke passer inn i stua.

 

lilfire

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel kun ferdig anlegg som har forsterkere bygget inn i suben.

 

Ett alternativ kan være Sonos. Ved å ha Playbar som front, og Play 1 eller 3 som surround, og suben dems så har de hver sine innebygde forsterkere. Eneste minuset er at de trenger ett stikkuttak hver.

 

Har ikke testet dette selv.

Det store minuset er at hvis man har Blu-ray så får man ikke HD lyd.

 

Hvis du skroller ned på denne siden: http://www.stereofil.no/produkter/hjk_forsterkere_.html

Og finner Marantzene, så finner du hjemmekino receivere som er pene nok for de fleste damer. Bildene gjør de ikke rettferdighet. Som du ser finnes de også i tynnere utgaver enn normale. Og med Marantz så får man ikke bare ett pent utseende, men også meget god lyd.

 

Ett annet alternativ, hvis man har muligheten, så kan man sette utstyret i ett annet rom, gjemme det bort i ett skap osv. Det fungerer meget godt, og fruene slipper å se. Tar man det enda lenger så får man jo også innbygnings høyttalere som lager meget god lyd. Men det krever som regel opp pussing, som koster en del mer.

Lenke til kommentar

Det er som regel kun ferdig anlegg som har forsterkere bygget inn i suben.

 

Ett alternativ kan være Sonos. Ved å ha Playbar som front, og Play 1 eller 3 som surround, og suben dems så har de hver sine innebygde forsterkere. Eneste minuset er at de trenger ett stikkuttak hver.

 

 

 

Synnes dette hørtes ut som en mulig løsning

 

Hvis du skroller ned på denne siden: http://www.stereofil.no/produkter/hjk_forsterkere_.html

Og finner Marantzene, så finner du hjemmekino receivere som er pene nok for de fleste damer. Bildene gjør de ikke rettferdighet. Som du ser finnes de også i tynnere utgaver enn normale. Og med Marantz så får man ikke bare ett pent utseende, men også meget god lyd.

 

Vi trenger egentlig ikke flere inputs så egentlig holder det med en forsterker med en digital inngang, så generelt så er det ett fett hvordan "boksen" ser ut, hun vil ikke ha ting i tv bordet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...