Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire Idea 510 i reboot loop


Anbefalte innlegg

Hallais,

 

har en god gammel media center pc som jeg har vært svært fornøyd med. Her om dagen slo jeg den av og tok ut strømmen da det lynte.

 

Når jeg så tok strømmen i neste dag så gikk den i en reboot-loop som jeg ikke får den ut av. Når jeg nå kobler strøm i skjer følgende:

  • Først kommer klokken på, men den reagerer ikke på trykk på av/på knapp.
  • Etter ca 1 minutt starter den av seg selv.
  • Viftene går på og blir på i noen få sekunder, samtidig lyser strømknappen frem til den kommer med et lite pip. Så slås alt av.
  • Dette fortsetter frem til jeg trekker ut strømmen igjen.
  • Ingenting dukker opp på skjermen, men tven registrerer et lite øyeblikk at det er signal.
  • Uavhengig av hva jeg trykker på så endres ikke scenarioet over.

Jeg har prøvd følgende:

  • Skifte CMOS-batteri
  • Trykke/holde på strømknappen på mange forskjellige måter/tidspunkt
  • Koble fra alt som kan (minnebrikker, DVD-spiller, harddisk, tv-kort, trådløst nettverkskort og alt annet jeg klarte å koble av inn i maskinen.

Noen som har noen idéer om hva jeg kan prøve?

 

Vet ikke helt om jeg vil i gang med å skifte strømforsyning eller hovedkort siden maskinen er bygget ganske trang og sær...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ikke får den til å POSTe engang og har prøvd å koble fra alle/de fleste komponentene så er det lite å foreslå utenom å prøve å bytte ut komponenter. Det første jeg tenker på er PSU og HK. Avhengig av hvor gammel denne maskinen er så vil jeg tro at det er lettere å få lånt en ny PSU å teste med enn å finne et kompitabelt HK. Var en annen bruker innom her for en stund siden for å lete etter eldre komponenter og det kostet ca det samme å kjøpe en ny billigmaskin som å kjøpe nytt HK og ram fra Ebay. Dette var dog en 7-8 år gammel maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...