Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Avhengi av smertestillende


Solares

Anbefalte innlegg

Jeg begyner min første tråd om råd angående avhengihet av smertestillende.

 

Jeg har både snuset og røyket samt drukket alkohol (ikke misbrukt). Etter en arbeids ulykke knuste jeg kneeskålen og måtte få nytt knee. Dette var en lang operasjon og jeg ble i tillegg forgiftet av morfin. Legene fant ut at jeg er mer følsom for smerte en normalt. Noe som gjør at jeg hele tiden har en tiltrekkning til piller.

 

Jeg ser at kroppen min forfaller pga avhengiheten, Jeg har aldri opplevd en lignende avhengihet før.

 

Jeg ønsker bare noen råd om noen har opplevd noen lignende, eventuelt noen råd om det og takle smerte mentalt.

 

Medisinene jeg går på er:

Tramadol

Melocox

Pinex Forte + Paracet

Oxynorm

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legene fant ut at jeg er mer følsom for smerte en normalt. Noe som gjør at jeg hele tiden har en tiltrekkning til piller.

Tja, jeg er ikke helt overbevist over den sammenhengen. Legene sier det samme om meg, at jeg er følsom for smerte. Og på mange måter så kan det nok stemme. Men holder meg til en fornuftig dose.

 

Er kneet ditt fortsatt ødelagt sånn at det gjør vondt? Isåfall er du i en lei knipe. Ingen vil påstå at det er lett. Du må kanskje finne noen å samarbeide med, legge en plan og gjennomføre den med støtte fra andre.

 

Det finnes også smertestillende som ikke regnes som avhengighetsskapende, f.eks. Neurontin og antipsykotiske medisiner. Som kanskje kan gjøre det lettere å redusere dosen på morfinpreparatene.

Anonymous poster hash: b79c5...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er fremdeles smerter når jeg går i trapper osv, noe som krever kraft fra kneet.

Jeg likte veldig godt det du skrev. Jeg skal nevne dette for legen. Jeg føler at det ikke er lett og snakke med legen, virker som de er mest opptatt av og kaste piller etter meg..

Endret av Solares
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...