Gå til innhold

[Løst] ASUS RT-AC68U finner ikke ekstern disken min.


Anbefalte innlegg

Fant ut at det var på tide å bytte ut Routeren min. Så kjøpte en ASUS RT-AC68U. Denne har støtte for nettverks tilkobling av printer, eksterndisk (Inntil 2Tb.) og 3G/4G modemer. Koblet til printeren og eksterndisken min. En Seagate FreeAgent GoFlex 2Tb disk.

 

Problemet er at ASUS routeren ikke finner den. Det skjer ingen ting når jeg setter inn usb ledningen. (Bruker usb3 porten på routeren.) Printeren min finner den uten problem. Den har jeg koblet til usb2 porten.

 

Har tidligere brukt ekstern disken via en usb nettverks hub. Da fungerte den utmerket. Men syntes dette var en litt tungvint løsning siden den bare tillater en pc tilkoblet av gangen.

 

Har også prøvd å koble usb disken rett i pc. Da dukker den opp med en gang. Noen som har en anelse hvorfor routeren min ikke finner den?

 

Takker for alle svar! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt styr så fant jeg ut at jeg skulle prøve usb2 porten på routeren og vips så fant den ekstern disken min. Så virker som om usb3 porten ikke støtter ekstern disker. Skal sende en mail til ASUS om dette. For om den kun støtter ekstern disker via usb2 så forsvinner jo litt av poenget med usb3 på routeren for min del...

Lenke til kommentar

De kan sikkert løse det i en firmware-oppdatering eller noe :)

Ja, håper virkelig det. For halve vitsen med routeren for min del var HD streaming fra routeren. Derfor jeg ville ha så rask router. Men om jeg blir begrenset til å benytte meg av usb2 så blir det ikke særlig kjapt. Eventuelt så må jeg se etter en NAS løsning. Men pga plass problemer er det ikke særlig ønskelig. (Har liten leilighet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...