Gå til innhold

Windows 8/8.1 minnelekkasje under spilling


gard.

Anbefalte innlegg

Under spilling av Battlefield 4, og tidligere Battlefield 3, opplever jeg til tider at frameraten droppes fullstendig, og det virker som jeg ikke en gang får ett bilde i sekundet. Må alltid gå ut av spillet og avslutte gjennom oppgavebehandling. I oppgavebehandlingen forøvrig, står det at brukes ca 95% av minne, og dette er også når jeg har avsluttet Battlefield. Det står konstant på 7,5 GB i bruk og ca. 400 MB ledig. En midlertidig løsning på problemet er for øvrig ikke verre enn en restart, men for tiden skjer dette oftere enn jeg kunne tenke meg. Finnes det noen løsning på å finne ut hva som lekker alt minnet mitt? Problemet har kun oppstått under spilling, og jeg har ikke overklokket noe for øyeblikket. Legger ved noen bilder fra oppgavebehandlingen min.

 

Spesifikasjoner

Asus Z87 Pro

Intel i7 4770k

8GB Corsair Vengeance Pro DDR3

XFX Radeon 5870 (bruker driver 13.11 beta 8)

 

Setter pris på alle svar :)

 

 

post-80096-0-68406200-1383264286_thumb.jpg

post-80096-0-41614200-1383264287_thumb.jpg

post-80096-0-01468800-1383264288_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom det ikke er noen av programmene i listen vil jeg nesten våge meg å påsta at det er skjermkortdriveren, så forsøk å bytte til en som er ute av beta.

 

Du kan sjekke med RAMMap fra SysInternals.

 

Har nylig oppdatert skjermkortdriveren, og problemet oppsto også med den forrige driveren (som ikke var beta). Skal laste ned RAMMap og se hva så som står neste gang det skjer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...