Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WinXP/remotedesktop - problem ved pålogging - ingen audio.


Anbefalte innlegg

Hei!

Første gang jeg poster noe her, men en gang må jo være den første... :-)

 

Har et irriterende problem jeg ennå ikke har greid å løse...derfor håper jeg at noen her har vært borti samme problemet, og kansje tilogmed har en løsning på det :)

 

Har en PC stående i et annet rom. Denne logger jeg meg på med Remotedesktop.

 

Fungerer helt greit bortsett fra at audio er borte.

skjermbilde1

 

MEN - hvis jeg logger meg på lokalt, først - ja da virker audio som den skal... :o

 

Maskinen er tenkt brukt som MP3 og divx-spiller, hadde også tenkt at jeg skulle slippe å ha tastatur, mus og skjerm på denne maskinen...Men er nødt til å ha det nå -siden jeg må logge på lokalt før lydkortet vil fungere.

 

Har søkt på google og funnet noen tips, men de har ikke fungert på mitt oppsett.

 

Dette fant jeg: http://www.computing.net/windows2003/wwwbo.../forum/339.html

http://smartdisplays.net/posts/155.aspx

 

Oppsett:

WInXP sp1

Aopen AX6BC

Pentium III 450 / 512 ram

4 x WD200BB

Creative soundblaster pci128

Creative PC-DVD dxr2

Creative Riva TNT 16

 

Alle tips mottas med takk.

 

Smith

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tbone:

Ja - velger "leave at remote compter"

...men poenget er at lyden virker KUN når jeg har logget på maskinen lokalt først...har jeg først gjort det så kan jeg logge på "remote" etterpå med fungerende lyd...

Logger jeg på "remote" først, finner ikke XP "audio device"...

Målet er å slippe tastatur, skjerm og mus på denne "underholdningsmaskinen".

Kansje jeg har vært litt uklar på det i posten...? :)

 

Smith

Lenke til kommentar

Mr.Ueland: Enig - et merkelig problem...

Er bare en bruker (Administrator) på "underholdningsmaskinen" utenom "guest account".

Den bærbare som brukes til å logge på med har også bare en bruker samt "guest account".

Hvirker som XP ikke vil laste lydkortdriver når man logger på fra "remote"

Er ute etter en måte å "tvinge" XP til å laste lydkortdrivere uansett om det er lokal eller"remote" pålogging.

 

Smith

Lenke til kommentar

petterg: Ved å velge "leave at remote computer" oppnår man at lyden blir avspilt på maskinen man ikke er fysisk i nærheten av...og det ER meningen i dette tilfelle.

Velger jeg "bring to this computer" vil jeg jo få lyden avspilt på de "crappy" høyttalerne på den bærbare som brukes til å logge på "remote" - og DET fungerer faktisk uten problemer... :)

 

Smith

Lenke til kommentar
petterg: Ved å velge "leave at remote computer" oppnår man at lyden blir avspilt på maskinen man ikke er fysisk i nærheten av...og det ER meningen i dette tilfelle.

Velger jeg "bring to this computer" vil jeg jo få lyden avspilt på de "crappy" høyttalerne på den bærbare som brukes til å logge på "remote" - og DET fungerer faktisk uten problemer... :)

 

Smith

 

Sorry.

Jeg missforstod. Trodde du ville ha lyden overført til pc'n du selv satt på fysisk. Satt å klødde meg på diverse steder og lurte på hvorfor du ikke bare la filene på samba deling.... Jeg var helt borte. Sorry.

 

En ting som hadde vært intresant å vite da kunne være om du fikk til å f.x. fjernstyre hva som skjer på skjermen. Hvis du f.x. starter en powerpoint presentasjon fra laptopen, vises den på skjermen til desktopen din?

(For å eliminere om dette problemet er tilknyttet kun lyd eller flere deler av systemet.)

 

-pg

Lenke til kommentar
AMDfan:

Ja, takk!...Hjelper du meg å finne drivere til den eldgamle hardwaren også? :)

 

Smith

Den boxen der funker uutmerket under Linux den!

GFX-kort: Funker nydelig

Ram har du nesten formye av til en sånn box(satser på at det er den boxen som står som framviser?)

lydkortet er null problem.

 

Mekke litt med XDMCP og sånt, så har du det i box.

Lenke til kommentar

petterg: Ja, alt annet virker...bortsett fra "video overlay" i f.eks mediaplayer eller creative dvdplayer - men det er helt normalt.

Maskinen er koblet til hjemmestereo og TV og fungerer helt som tenkt - altså som en underholdningsmaskin/mp3/dvd/divx - bortsett fra at jeg MÅ logge på lokalt EN gang, etter bootup, for at lydkortet skal fungere...Irriterende.

 

AMDfan:

Linux...Sikkert OK det, men JEG har ikke tid til å lære å sette opp en linuxbox på DEN hardwaren...

Du glemmer den SÆRE dvd spilleren og MPG kortet DXR2

Smith

Lenke til kommentar

Skrotnisse

Hmm...så du mener at en KVM-switch er en fullgod erstatning for en laptop med trådløst nettverkskort...

 

Har nok ikke fått med deg at laptopen brukes til å fjernstyre underholdningsmaskinen ( også andre maskiner i huset) som står i stuen ved siden av stereo og TV.

 

Hvorfor en laptop? -Jo, fordi den er flyttbar...liten og sexy...er jo kongerått å styre alle PC'ene fra en liten nett laptop :)

 

Smith

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...