Gå til innhold

Fra 1500 kr til 10 000 på et døgn - veien videre?


Anbefalte innlegg

Hei.

Som trådtittelen sier har jeg gått fra 1500 kr til 10 000 kr det siste døgnet. Dette takket være betting på live odds. Jeg har vært både heldig og dyktig, og ser nå på de ti høvdingene som penger jeg på en måte ikke har, da jeg ikke har gjort noen veldig stor jobb for å få dem. Derfor har jeg bestemt meg for å prøve å investere disse 10 000 for å få dem til å vokse mer. Da så jeg på betting som for risky etterhvert med så store beløp, så jeg prøver å finne andre muligheter.

 

Har sett litt på aksjer, men de fleste mener at 10 000 kr er altfor lite og at de vil bli spist opp av kurtesjene.

 

Jeg er ikke ute på å doble de innen det neste døgnet, så optimistisk er jeg ikke, men ikke kom med forslag som å sette dem i banken.

 

Fins det muligheter som kan gi grei avkastning på de 10 000. Gjerne over et år.

 

Noen tips? :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Det er vanskelig å si, da jeg ikke aner hva jeg kan forvente.

 

Vi kan vell si litt mer en det jeg hadde fått med den beste sparerenta i banken.

 

Du kan egentlig ikke "forvente" så mye men heller håpe...

 

Å forvente mye mer enn 10% avkastning blir for optimisisk og jeg tenker at du ikke er den som er fornøyd med det en gang... da blir det vanskelig.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha noen høyere avkastning enn risikofri rente i banken, så må du betale med en høyere risiko.

 

Så spørsmålet er jo hvor høy risiko du er villig til å ta på deg.

 

Jeg forstår jo utmerket godt at det er risiko med alle investeringer (foruten banken)

 

Men her snakker jeg om risiko mindre en gambling som jeg tjente de 10 000 på, som jo var ren flaks.

 

 

 

Du kan egentlig ikke "forvente" så mye men heller håpe...

 

Å forvente mye mer enn 10% avkastning blir for optimisisk og jeg tenker at du ikke er den som er fornøyd med det en gang... da blir det vanskelig.

Forventer ingenting. 10% er fortsatt mye bedre en banken.

 

Men hvilke investeringsformer har vi som dere vil anbefale. Egne erfaringer?

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har du selv erfaring med eToro siden du nevner den?

 

Virket ut til å være en genial side dog.

Det er en veldig kjent og bra side.

Du kan lage deg en bruker som du kan prøve med, uten å bruke ekte penger. En prøvekonto bare for å få følelsen av hvordan det er. Dette har jeg gjort.

 

Jeg har ikke brukt ekte penger på siden.

Anbefaler deg å prøve det ut litt, så ser du om det er noe for deg eller ikke :) kan være gode penger å tjene der.

det som er fint er at du kan kopiere kjøpene/salgene til de beste som driver med det. Da vil du gjøre akkurat det samme som de gjør.

 

La oss si at han du kopierer har 1000kr og du har 100kr.

Om han da kjøper noe for 100kr, vil du kjøpe det samme bare at du kjøper da for 10kr. (om jeg har forstått det rett) .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Med 10.000kr kan du få god avkastning på aksjer, undersøk litt under long-term aksjer. Dersom de under ett-års-perioden plutselig får en spike, kan du selge de og reinvestere i noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg er ikke så inne på dette temaet, men vedrørende eToro, hvorfor vil de som faktisk er gode publisere hva dem gjør offentlig? Regner med dem vil holde invisteringene noe hemmelig.

Tror ikke du kan velge. De som er øverst vises uansett. Det at man kan kopiere kjøpene/salgene til etoro er det som gjør det veldig fint for nybegynnere å folk som ikke vet hva man burde legge pengene sine i.

 

Det er litt kul, for prisene varierer til enhver tid. så om du kjøper noe for 100kr kan den være på 110kr 5min etterpå, å du kan selge den med fortjeneste på 10kr.

 

Det er jo bare et eksempel, men det er en veldig fin side for starters.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan velge. De som er øverst vises uansett. Det at man kan kopiere kjøpene/salgene til etoro er det som gjør det veldig fint for nybegynnere å folk som ikke vet hva man burde legge pengene sine i.

 

Det er litt kul, for prisene varierer til enhver tid. så om du kjøper noe for 100kr kan den være på 110kr 5min etterpå, å du kan selge den med fortjeneste på 10kr.

 

Det er jo bare et eksempel, men det er en veldig fin side for starters.

høres jo veldig greit ut, kan man "uploade" direkte på siden og invistere direkte uten noe mer "om og men"?

 

Høres jo litt gøy ut

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Litt OT fra investeringen.

 

For dere som er litt inni dette. Hvordan er det med beskatning av evt. gevinst?

Har forstått utregningsmodellen for hvor mye som skal beskattes (latterlig mye), men må jeg rapportere inn om dette selv, eller vet skattetaten om når jeg spiller?

Viss jeg må rapportere dette helt selv. Er det da mulig å lure seg unna? (Misforstå meg rett, jeg er ikke noe skattesnylter, men vil ikke miste over halve overskuddet for "smågevinster")

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

høres jo veldig greit ut, kan man "uploade" direkte på siden og invistere direkte uten noe mer "om og men"?

 

Høres jo litt gøy ut

Ja. Etoro er valutahandling. ikke aksjer.

Du har penger på din konto. så får du en oversikt over alle valutaer du kan kjøpe/selge.

Du har for eksempel 100kr på konto. Da kan du kjøpe en valuta for 10kr. og siden valutaen hele tiden endrer seg kan den vokse til det dobbelte på kort tid, og du kan selge den igjen.

 

etoro_web.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

For dere som er litt inni dette. Hvordan er det med beskatning av evt. gevinst?

Vet ikke om dette går som hobby. Det er jo ikke jobb så det går vel muligens som hobby.

er det ikke 40.000 kr man kan tjene skattefritt på hobby? er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så inne på dette temaet, men vedrørende eToro, hvorfor vil de som faktisk er gode publisere hva dem gjør offentlig? Regner med dem vil holde invisteringene noe hemmelig.

 

Jeg vet ikke hva dette egentlig er men er det aksjer vil de som kan dette dra nytte av at amatører ser sine kjøp og investeringer... kan skape en "kunstig" etterspørsel etter denne aksjen slik at en del av stigningen kun er på grunn av "followers" interesse.

 

Blir litt som virkningen av en selvoppfyllende profeti... en akse går kanskje opp KUN fordi at en forståsegpåer invisterer og får en haug med sauer etter seg som skaper en interesse for en aksje som ellers ikke ville ha steget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...