Gå til innhold

Innlogging fra flere maskiner.


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg veksler mellom 3-5 ulike maskiner daglig.

 

Irrirterende at hw.no logger med ut fra de andre maskinene (diskusjon.no gjør ikke dette) siden jeg da må logge meg inn flere ganger om dagen. Det fører til at jeg ikke gidder å sjekke hw.no/artikler en del ganger.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Maskin 1: FF 25, Win7 Ult.

Maskin 2: FF 24, Win7 Ult.

Maskin 3: FF 24, Win7 Ult.

Maskin 4: FF 25, XPx64 SP2.

Maskin 5: FF ?, XPx64 SP2. (Når ikke denne herfra så jeg får ikke sjekka FF versjon).

 

Primær Add-ons: AdBlock, DNT+, KeePass.

 

Disse maskinene er nesten aldri avslått og jeg har dem (1, 2 og 4) så godt som alltid oppe samtidig (RDP).

 

Så;

Hjemme bruker jeg 99% maskin 1 (har 2 og 4 oppe via RDP). På jobb bruker jeg maskin 2 (og har 1 og 4 oppe via RDP). 4 står på et annet kontor, som jeg er innom et par ganger i uka (har da 1 og 2 oppe via RDP). Maskin 4 får vel et nytt forsøk med Win8 snart.

Maskin 3 står på kontoret hjemme så denne brukes innimellom når jeg jobber hjemmefra (og det er andre hjemme). Maskin 5 står på kontoret, men brukes egentlig ganske sjelden til browsing (testmaskin).

 

Veksler altså primært mellom å bruke maskinene 1,2 og 4. Problemet er altså at om jeg logger meg inn fra Maskin 1 blir jeg utlogget på de to andre. Dog er det ikke konsekvent, dvs. ikke med en gang, men det tar litt tid. Kanskje dere har en timer eller noe (selv med "forbli innlogget")?

Jeg kan imidlertid ikke huske å ha blitt logga ut på maskinen jeg sist logga meg inn fra.

 

Bruker også et par ubuntu maskiner, men sjelden inne derfra så det bryr meg ikke så mye. Ei heller telefonen er bekymring, når jeg bruker browseren på den (ved reiser) er det sjelden jeg benytter maskinene samtidig. Bruker andre browsere (IE, Chrome) hele tiden også, men ikke til hw.no/diskusjon.no.

 

Jeg skal prøve å finne ut litt mer eksakt hva som skal til for at jeg blir utlogget. Det skjer imidlertid aldri med diskusjon.no innlogginga (så det må finnes en eller annen forskjell).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

epost og passord. (jeg er offisiell fb hater!)

 

Okey. Test for 5 min siden.

 

Sitter på jobben, innlogget på maskin 2.

 

Logger meg inn på maskin 1 (hjemme) som er oppe via RDP (annen IP etc).

 

Alt funker på begge maskiner.

 

Det går ca 10 min (et innlegg på diskusjon).

 

Maskin 2 (jobben) er brått blitt utlogget (ekstra). Maskin 1 fortsatt innlogget.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Oppdatering.

 

Det over er ikke helt riktig.... tror jeg... det virker som jeg er innlogget på maskin 2, men at de vanlige artiklene ikke tror jeg er det (og reagerer pga adblock)... får lest ekstra...

 

Tiltman forvirret nå.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... og det virker å være artiklene på de andre domenene; teknofil.no, gamer.no etc som blokkeres.

mobilen.no også, men den løste seg plutselig der uten at jeg gjorde noe.

 

Jepp...

 

Går jeg inn på teknofil.no / gamer.no står det "bli medlem" oppe til høyre. På hw.no står derimot epost adressen (dette på maskin 2).

 

På maskin 1 (hjemme, oppe via RDP) som jeg logget inn sist fra går det greit. Skifter jeg til teknofil.no der oppdateres innlogging (får epost adr oppe til høyre).

 

Dette skjer altså ikke på maskin 2... teknofil.no nekter å ta meg som innlogget selv om jeg er innlogget på hw.no... artig.

 

Screenie (jeg som har blokka ut epost adressen);

post-40850-0-29010700-1383058767_thumb.jpg

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...