Gå til innhold

Whiskytur til Islay - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

God morgen! :rofl:

 

"Planleggingen" av en tur til Islay i 2014 er i gang og jeg er på jakt etter erfaringer fra dere. Jeg er vane med å reise rundt i Asia alene osv uten noen som helst planlegging, men en tur til Islay virker å være av en litt annen sort.

Man bør vel legge planer for hvilke destillerier man vil besøke og deretter melde sin ankomst i god tid og ev. bestille en Tour i destilleriet?

 

Så langt har jeg funnet ut at den enkleste reiseruten vil være Ryan Air fra Rygge til Edinburgh - så direkte derfra til Port Ellen. (det er vel slike små propellfly som går over til Islay, er det ikke?)

Er veldig glad for å slippe busser og ferjer fra Glasgow ja...og reiseruten jeg nå har funnet kan korte ned turen med et par dager slik at jeg istedet kan bruke en ekstra dag på øya istedet. Billigere blir det også.

 

 

Noen som har erfaringer med hvor på øya det er best å "bosette seg" for et par dager?

 

Det er i første omgang destilleriene i sør som er mest interessante, men har lest meg frem til at det beste stedet å være er i Bowmore ("hovedstaden" på Islay).

 

Jeg leser også at man ikke får leid scootere/mopeder der men må ta busser istedet? meget mystifistisk...

 

Takk :)

 

EDIT: Jeg ble litt lurt av Cheapflights.uk som først påstod at det gikk fly direkte fra Edinburgh til Port Ellen.

En annen litt mer tungvindt løsning blir da Ryan Air til London (Stanstead) - fly til Glasgow - fly til Islay....Det blir jekla tungvindt altså..2 flybytter bare for å komme seg dit, slik en kort strekning..

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...