Gå til innhold

[Løst] Ny mus fusker


blomkål

Anbefalte innlegg

Kjøpte forleden en Logitech G600, og siden dag èn har det vær en feil med sensoren. Cursoren hopper til forskjellige stillinger ganske tilfeldig. Det skjer som regel når jeg allerede flytter på musa, og det er ikke gradvis. Det jeg lurer på er om bedrift kan legge skylda på meg, i og med at jeg ikke har gjort noe med det over sommeren grunnet latskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Forbrukerkjøpsloven

 

 

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Det vil si, at om du skriver at feilen har vært der siden for eksempel juni, så kan forhandler/verksted avslå garanti/reklamasjon, men det gjøres stort sett bare hvis det at du har ventet lenge har forverret feilen.

 

Det er uansett ikke noe krav om at du skriver hvor lenge feilen har vært der, og med mindre tidsbruken har forverret feilen, så finner de jo ikke ut av det.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Bare for å spørre. Har du prøvd med forskjellig type underlag?

Bare med og uten musematte, har en stor matte med mye ubrukt plass og har prøvd musa spesifikt på diverse "ubrukte" områder, det fikser ikke feilen.

Fra Forbrukerkjøpsloven

 

 

 

Det vil si, at om du skriver at feilen har vært der siden for eksempel juni, så kan forhandler/verksted avslå garanti/reklamasjon, men det gjøres stort sett bare hvis det at du har ventet lenge har forverret feilen.

 

Det er uansett ikke noe krav om at du skriver hvor lenge feilen har vært der, og med mindre tidsbruken har forverret feilen, så finner de jo ikke ut av det.

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...