Gå til innhold

PC oppgradering - hjelp til valg av skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ønsker å oppgradere min 5 år gamle stasjonære PC.

 

Tenkte litt på dette oppgraderingssettet fra Komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783616

  • Intel® LGA1150 Core i7-4770K
  • MSI Z87-G45 GAMING, Socket-1150
  • Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB

Men når det kommer til valg av skjermkort er jeg ikke helt oppdatert på hva som er bra og hva jeg bør se etter. Ønsker et skjermkort med passelig ytelse til resten av pcn, som takler dagens spill og forhåpentligvis litt fremtidige spill. Prislapp: Må koste det det må, men trenger som sakt ikke noe som overgår resten av komponentene. Kom gjerne med et par alternativer i forskjellige prisklasser :)

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Radeon R9 280X er vel det skjermkortet som gir mest for pengene og best egnet for windows 8.1 (DirectX 11.2) samtidig er forhåndvis stillegående.

Skal du vurdere nvidia er det i så fall om du trenger Nvidia 3dvison briller, det er vel omtrent eneste nvidia kan komme postivt ut med.

 

R9 290x støyer nok en del mere, ville ventet til (WINDFORCE 3X eller directcu ii) kjølere for Gigabyte eller asus dukker opp i så fall.

 

Per dags dato gir neppe hypertreading så veldig stort ytelseløft så i praksis kommer du lengere om du overklokker og velger sokkel 2011 med 6 kjerner istedenfor. Uansett spill som crysis 3 vil nok uansett hente litt mere på ytelse ved høyere oppløsning (Ultra HD) selv om uoverklokket prosessor vil bli en liten flaskehals. Fremdeles holder 8 GB ram, med mindre du multitasker, (Videoredigering, spill og surfing samtidig). Men gjør ikke noe å ha litt ekstra.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...