Gå til innhold

Forslag til mediesenter programvare (UPnP/FLAC/video/Netflix++)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke ut Mediaportal www.team-media portal.com. kan vel det meste rett ut av boksen, web baserte tjenester fikser en enkelt via en plugin.

 

Den så fin ut, men UPnP støtten så ikke ut til å virke. Det var en plugin som jeg fikk beskjed ikke var kompatibel med den installerte versjonen av mediaportal.
Lenke til kommentar

Hvis du installerte den siste versjonen så er det nok noen tillegg som ikke er oppdatert enda, hvilken plugin gjelder det?

 

Så akkurat nå at MP ikke støtter uPnP direkte, da er det kanskje ikke noe for deg? Har aldri tenkt på dette da det ganske lett å sette opp hvordan programmet skal hente filer fra server.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Det er en plug-in men den ser ut til å være for en eldre versjon av MP og virker ikke med 1.5.

Hvilken protokoll bruker du for å hente filer fra server? Så langt jeg kunne se så støttet MP bare ftp. Jeg kan browse UPnP filene i Windows, men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan referere til dette directory i fra MP. Ukke umulig at det er fordi jeg er fullstendig n00b på MP.

Lenke til kommentar

For at MP skal se filene dine må mappene de ligger i legges inn i Mediaportal Configuration programmet, på venstre side i programmet er det hel drøss linker til de forskjellige seksjonene.

For video så velger du Video folder også legger du til mappen filene dine ligger i eller nettverksbanen hvis du har filene liggende på nettverk. Det samme gjøres for musikk filene på samme måte.

Jeg anbefaler deg å installere plugins "TV Series" for Tv serier og "Moving Pictures" for filmer, de gir en mye bedre opplevelse totalt sett.

MP er et meget pra program men det krever litt jobb i forkant med oppsett så du får det slik du vil ha det, det kan virke litt knotete oppsett enkelte ganger men det blir veldig bra så fort du får tak på det.

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Skal se om jeg får testet i kveld. Det jeg husker fra sist hvar at alle directory som var på serveren ikke kunne velges i motsetning til directory på det lokale filsystemet, men slik jeg forstår innlegget ditt så må jeg velge eller lage et eget Video directory hvor jeg så kan lage referanser til serveren.
Lenke til kommentar

For video så velger du Video folder også legger du til mappen filene dine ligger i eller nettverksbanen hvis du har filene liggende på nettverk.

 

 

Jeg kan bare lage directory i det lokale filsystemet. Jeg får heller ikke knyttet mapper til noe som helst på serveren. Som du ser av skjermdumpen så er det ikke mulig å velge OK når jeg forsøker å legge til directory på UPnP serveren. Som jeg har sagt tidligere har jeg ikke noe problemer å browse og spille av disse filene i Windows.
post-309153-0-64360800-1383382643_thumb.png
Igjen så er en mulig forklaring at det er første gangen jeg bruker MP.
Lenke til kommentar

Hvordan har du filene dine lagret? Ligger de lokalt på maskinen du har installert MP på eller ligger de på en ekstern maskin eller NAS?

Når du får opp bildet som du har skrevet Videostore i så må du i feltet under angi hvor filene ligger, hvis du trykker på knappen til høyre for dette feltet så vil du kunne velge mappen som filene dine ligger i. Hvis du trykker på min datamaskin nederst i det vindu du har helt til høyre i skjermdumpen så vil du jo få opp en oversikt over alle stasjoner tilknyttet maskinen din. Du må velge den fysiske mappen filene ligger i. For eksempel hvis de ligger i en mappe på din lokale maskin som heter video som igjen ligger i en mappe som heter Media så må det se slik ut: c:\media\video\

Endret av qtek
Lenke til kommentar

De ligger som sagt på en UPnP media server (som er på lokalnettet). Jeg kan velge mapper på det lokale filsystemet (men der har jeg ingen mediafiler). Men med en gang jeg browser filsystemet på serveren så blir OK knappen disablet/grå.

Endret av e.hansen
Lenke til kommentar

Hm, snodig. Hva slags server er dette snakk om? Har ikke hørt om noen slik som en ikke kan finne mappene manuelt på.

Her hos meg så har jeg en Netgear Readynas som jeg har lagret alt mediainnhold i mapper etter hva slags media det er snakk om og jeg har mappet opp denne på maskinene i nettverket slik at den får en egen stasjonsbokstav(feks X:) når jeg da legger inn dette i MP så vil det enten se slik ut: X:\Media\Tv Serier\ hvis jeg velger den fra listen som dukker opp under Min datamaskin eller slik \\NAS-85-86-77\media\Tv Serier hvis jeg velger den fra Listen som dukker opp hvis jeg velger Nettverk.

Det siste er å anbefale da en slipper problemer med Windows som ikke klarer å koble til nettverksstasjon bestandig

Endret av qtek
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

XBMC støtter UPnP, er veldig enkel å bruke, støtter FLAC, er litt usikker på Netflix.

 

Jeg har brukt XBMC en del og det funker veldig bra på media som ligger lokalt på nettet. Men Netflix plugin, samt svært mange andre plug-ins for streaming av media fra nettet (NRK osv) funker veldig dårlig. Har fortsatt ikke funnet noe som funker tilfredstillende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...