Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når utseende ikke strekker til.


Anbefalte innlegg

 

Jeg tror at TS ikke er så glad i kjæresten sin rett og slett, for om han var virkelig glad i henne så hadde han ikke tenkt at hun var stygg.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Det fungerer ikke helt på den måten er jeg redd. Ikke det at han trenger å gå rundt og tenke på at hun er stygg hele tiden, men en lite pen jente blir ikke penere av at de har vært sammen lenge. Kanskje han går lei så det blir mindre spennende, og da går meningen heller i motsatt retning.

 

Klart han er glad i henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer ikke helt på den måten er jeg redd. Ikke det at han trenger å gå rundt og tenke på at hun er stygg hele tiden, men en lite pen jente blir ikke penere av at de har vært sammen lenge. Kanskje han går lei så det blir mindre spennende, og da går meningen heller i motsatt retning.

 

Klart han er glad i henne.

Om man ikke lengre er tiltrukket ev utseendet til en person, så er man nok ikke så glad i den personen lengre. Når man elsker noen så blir automatisk personen finere.

Og når man "går lei" så er det samme som at man blir mindre glad i personen enn det man var. Ingen folk som er oppriktig glad i kjæresten sin, synes at han/hun er stygg.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du er jente?

 

Så vidt jeg forstod det var ikke personen så tiltrukket av kjærestens utseende før heller, men han var ung og nysgjerrig og kunne få denne kjæresten.

 

 

 

Om man ikke lengre er tiltrukket ev utseendet til en person, så er man nok ikke så glad i den personen lengre.



Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Må man være tiltrukket av utseende for å være glad i noen?

Lenke til kommentar

Men du er jente?

 

Så vidt jeg forstod det var ikke personen så tiltrukket av kjærestens utseende før heller, men han var ung og nysgjerrig og kunne få denne kjæresten.

 

 

Må man være tiltrukket av utseende for å være glad i noen?

Ja, jeg er jente. Men det har vel ikke noe med saken å gjøre.

 

Jo, man må være tiltrukket av utseendet for å være glad i noen. Selvsagt ikke med familie og venner, men når det kommer til forelskelse så må man det. Jeg forelsker meg da ikke i en fyr om jeg synes han er stygg. Og skjønnhet er subjektivt, så en jeg synes er stygg, kan noen andre synes er fin.

Og man kan jo ikke heller være seksuelt tiltrukket av en person man ikke synes er fin.

 

Og om TS bare har vært sammen med denne jenta fordi at han var nysgjerrig på sex og aldri faktisk har vært glad i henne eller forelsket i henne, så har han jo brukt henne. Derfor synes jeg at TS skal gjøre det slutt med henne sånn at hun kan finne seg en fyr som setter pris på henne.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg er jente. Men det har vel ikke noe med saken å gjøre.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Jo, det vil jeg påstå at det har.

 

 

Og man kan jo ikke heller være seksuelt tiltrukket av en person man ikke synes er fin.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Hun kan ha bra kropp ellers, men det er fjeset han ser i de dagligdagse situasjonene.

 

 

 

 

Og om TS bare har vært sammen med denne jenta fordi at han var nysgjerrig på sex og aldri faktisk har vært glad i henne eller forelsket i henne, så har han jo brukt henne. Derfor synes jeg at TS skal gjøre det slutt med henne sånn at hun kan finne seg en fyr som setter pris på henne.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

"Menn leker seg med kjærlighet for å få sex. Kvinner leker seg med sex for å få kjærlighet." Eller noe sånt.

 

Han kan ha blitt glad i henne etterhvert selv om han var nysgjerrig på sex. Du trekker sammenhenger du ikke har grunnlag til å trekke.

 

Og det ser jo egentlig ut som TS setter pris på henne når han sier hun er perfekt på nesten alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo, det vil jeg påstå at det har.

 

Hun kan ha bra kropp ellers, men det er fjeset han ser i de dagligdagse situasjonene.

 

 

"Menn leker seg med kjærlighet for å få sex. Kvinner leker seg med sex for å få kjærlighet." Eller noe sånt.

 

Han kan ha blitt glad i henne etterhvert selv om han var nysgjerrig på sex. Du trekker sammenhenger du ikke har grunnlag til å trekke.

 

Og det ser jo egentlig ut som TS setter pris på henne når han sier hun er perfekt på nesten alle måter.

 

Det er bare bullshit at menn leker seg med kjærlighet for å få sex. Kan være i TS sitt tilfelle(og kan være du føler det passer til deg og, men jeg kjenner ikke deg) , men skikkelige menn har heldigvis samme følelsesregister som kvinner og bruker ikke kvinner for å få sex. Du må ikke tro at menn er en annen art enn kvinner og at menn flest bruker kvinner ;)

 

At hun har en bra kropp ellers har null niks å si. Om jeg synes en fyr er stygg, så er det fordi jeg ikke er tiltrukket av han. Og om jeg ikke er tiltrukket av han så får jeg heller ikke følelser for han. Jeg vile dermed brukt han om jeg hadde gått inn i et forhold med han bare for å utforske sex.

 

Så det du sier ved "han kan ha blitt glad i henne etterhvert" betyr at du også er enig i at han har brukt henne. Og tingen er at man automatisk kan få følelser for noen man har sex med over en tid (ja, menn også. dere er som sagt ikke en annen art enn kvinner) men dette er "falske" følelser som ikke holder lenge i det hele tatt fordi det er hormonene som skilles ut når man får orgasme.

 

Så jeg synes som sagt at TS bør la henne gå slik at hun kan finne seg en fyr som er oppriktig glad i henne og ikke bruker henne og som setter pris på utseendet hennes også.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er bare bullshit at menn leker seg med kjærlighet for å få sex. Kan være i TS sitt tilfelle(og kan være du føler det passer til deg og, men jeg kjenner ikke deg) , men skikkelige menn har heldigvis samme følelsesregister som kvinner og bruker ikke kvinner for å få sex. Du må ikke tro at menn er en annen art enn kvinner og at menn flest bruker kvinner ;)

 

Så det du sier ved "han kan ha blitt glad i henne etterhvert" betyr at du også er enig i at han har brukt henne. Og tingen er at man automatisk kan få følelser for noen man har sex med over en tid (ja, menn også. dere er som sagt ikke en annen art enn kvinner) men dette er "falske" følelser som ikke holder lenge i det hele tatt fordi det er hormonene som skilles ut når man får orgasme.

 

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

At damer ikke er en annen art betyr ingenting. Sist jeg sjekket var det dere som måtte ha en baby i magen i 9 mnd mens mannen kan gå videre til neste dame og fortsette å spre genene sine. Følelsene til menn kan overhode ikke sammenlignes med damers bare fordi også kan være glade eller triste. Et av kjennetegnene damer har, som du også viser, er en forkjærlighet for å trekke sammenhenger mellom alt og alle for så å komme fram til diverse slutninger utifra det. Vi menn liker å holde ting adskilt. Menn og kvinner tenker så vesentlig forskjellig at det kan oppstå mange unødvendige missforståelser og ergrelser. Nå sporer jeg visst litt av.. De har vært sammen lenge, og har sikkert hatt det fint. Hvem bryr seg om grunnen til at dette startet? Bare damene. Jeg synes ikke dette er utnytting av jenta.

 

Meningen bak uttrykket om lek med sex er ikke bullshit i det hele tatt, når virile menn ser vakre damer er det ofte kosing og ikke hyggelige piknikker, eller barnepass det blir fantasert om. Hyggelige pikniker kan vi ha med ho mor.

 

 

At hun har en bra kropp ellers har null niks å si. Om jeg synes en fyr er stygg, så er det fordi jeg ikke er tiltrukket av han. Og om jeg ikke er tiltrukket av han så får jeg heller ikke følelser for han. Jeg vile dermed brukt han om jeg hadde gått inn i et forhold med han bare for å utforske sex.

 

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Om jeg synes ei jente er uattraktiv, er det fordi hun ikke er pen nok. Det går den veien.

Lenke til kommentar

Utseende har mye å si, men sjansen for at du finner den "perfekte" jenta er utrolig liten. Jeg tviler på at du noen gang kommer til å finne ei som er utrolig pen og samtidig har den perfekte personligheten du søker etter. Pene jenter er som oftest veldig klare over at de er tiltrekkende og har en tendens til å bli ganske overlegne da de vet de kan få hvem som helst. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle.

 

Men over til saken, du kan ikke noe for at du ikke føler deg tiltrukket av kjæresten. Vet akkurat hvordan du føler det når det kommer til dette. Er flere gutter jeg har måtte avslå da jeg rett og slett ikke fant dem tiltrekkende nok (nå skal det sies at jeg er ganske kresen).

Poenget mitt er, hvis ikke du finner henne tiltrekkende kommer det ikke til å funke i det lange løp. Finn deg heller en du syntes er tiltrekkende, det vil gjøre alt lettere. Men ikke gå kun etter utseende (ved mindre du foretrekker kvinnfolk med en IQ på 10 og en personlighet på nivå med en gammel bæsj).

 

Husk, vi kommer alle til å se ut som Gollum en dag. Da er det personlighet som teller, ikke hvor digg man var i tenåra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

At damer ikke er en annen art betyr ingenting. Sist jeg sjekket var det dere som måtte ha en baby i magen i 9 mnd mens mannen kan gå videre til neste dame og fortsette å spre genene sine. Følelsene til menn kan overhode ikke sammenlignes med damers bare fordi også kan være glade eller triste. Et av kjennetegnene damer har, som du også viser, er en forkjærlighet for å trekke sammenhenger mellom alt og alle for så å komme fram til diverse slutninger utifra det. Vi menn liker å holde ting adskilt. Menn og kvinner tenker så vesentlig forskjellig at det kan oppstå mange unødvendige missforståelser og ergrelser. Nå sporer jeg visst litt av.. De har vært sammen lenge, og har sikkert hatt det fint. Hvem bryr seg om grunnen til at dette startet? Bare damene. Jeg synes ikke dette er utnytting av jenta.

 

Meningen bak uttrykket om lek med sex er ikke bullshit i det hele tatt, når virile menn ser vakre damer er det ofte kosing og ikke hyggelige piknikker, eller barnepass det blir fantasert om. Hyggelige pikniker kan vi ha med ho mor.

 

Om jeg synes ei jente er uattraktiv, er det fordi hun ikke er pen nok. Det går den veien.

 

Åhjoda, menn kan bli like forelsket og elske kvinner like høyt som kvinner. Kanskje du mangler noen følelser du egentlig skulle hatt, men det betyr ikke at menn flest mangler de.

Du liker å tro at kvinner og menn er sååå forskjellige, men det er ikke sånn :)

 

Virker som om at du tror at det du føler og mener er den universelle sannhet, og at alle andre menn føler og mener akkurat det samme som deg. Du gjør jo det når du så bastant uttaler deg om hva menn føler og mener. Da kan jeg fortelle deg at menn IKKE føler og mener det samme, for dere er faktisk individer og du er ikke alle menn! :)

Tenk det da.

Akkurat som kvinner. Vi føler og mener forskjellige ting. Jeg mener han har utnyttet dama, og det mener kjæresten min (som er mann) også. Så der ble akkurat din teori om at menn er helt like ødelagt. For det er dere ikke. Og de fleste menn blir minst like forelsket som de fleste kvinner også som sagt :) Så da håper jeg du har lært noe nytt i dag! :p

 

Synes forresten det er utrolig morsomt å lese sånn tullball som det du skriver. God underholdning en lørdagskveld :)

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

Lenke til kommentar

Med fare for å virke dømmende så virker det litt vel overfladisk å gi slipp på det perfekte forholdet bare fordi utseendet hennes ikke er bra nok. Hvordan vet vi at du er så pen som du utgir deg for og at hun er så lite pen som du vil ha det til? ;)

 

Dette er ikke et angrep på deg, Tvillingsjel, men jeg tar i bruk innlegget ditt for å redegjøre mitt syn på saken..

 

Det er vel ikke snakk om at hun er, eller ikke er, pen. Det som skaper bry, er at trådstarter blir påvirket av hva som menes. Skjønnhet kan ikke være, det er ingen iboende egenskap. Når du beskriver noe som pent eller vakkert, blir jo ikke det på samme måte som å si at en boks er firkantet. Om du forteller en jente at hun er pen, så betyr ikke det at hun er pen, men at du syntes hun er pen. Det er slik hun fremstår for deg.

 

Så, hva er du egentlig ute etter, trådstarter? Omgivelsene har nå ytret sine meninger om at du står høyere opp mot samfunnets skjønnhetsideal enn kjæresten din. Du har blitt rekket et potensiale, du kan komme nærmere "lykken" - fremstå bedre i lyset av samfunnet. Spør deg selv; Hva er egentlig lykken for meg? Prøv å være helt ærlig med deg selv. Det er det flere her som ikke greier. Jeg leser støtt og stadig ytringer som minner mer om hva innleggets forfatter ønsker å mene, enn hva vedkommende egentlig gjør. Det er ønsker, men legg tøvet til side.

 

Du trenger ei jente som du kan være stolt over, også i det offentlige? Jeg kan jo forstå det, hvis du er en person som fokuserer på former og utseende, da klarer ikke du å være stolt over din kjæreste sin flotte personlighet. Men gå litt i deg selv.. Hva er lykken? Hva gjør deg stolt?.. Hva gjør deg egentlig stolt? Du virker som en person som lar deg påvirke. Finn deg selv før gråten gjør det.

Endret av Crumpler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Åhjoda, menn kan bli like forelsket og elske kvinner like høyt som kvinner. Kanskje du mangler noen følelser du egentlig skulle hatt, men det betyr ikke at menn flest mangler de.

Du liker å tro at kvinner og menn er sååå forskjellige, men det er ikke sånn :)

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Jeg mangler ingen følelser jeg egentlig skulle hatt. Dette er ikke en diskusjon om hvor vidt menn har like mange følelser som kvinner. Og jeg har ikke sagt at menn ikke kan elske kvinner like høyt som kvinner(Her tenker jeg perverst, gjør du? Jeg er mann.)
Du trekker sammenhenger du ikke har grunnlag til å trekke igjen.
Jo menn og kvinner er "sååå" forskjellige om du absolutt skal sette det jeg sier på spissen.

 

 

Virker som om at du tror at det du føler og mener er den universelle sannhet, og at alle andre menn føler og mener akkurat det samme som deg. Du gjør jo det når du så bastant uttaler deg om hva menn føler og mener. Da kan jeg fortelle deg at menn IKKE føler og mener det samme, for dere er faktisk individer og du er ikke alle menn! :)

Tenk det da.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Det jeg tror og mener, er det jeg tror og mener. Og jeg mener at jeg har minst like godt grunnlag til å vurdere hvordan en gjennomsnittlig mann tenker som du har. Du leser det jeg skriver, og så trekker du igjen her linjer til andre ting som jeg ikke har sagt. Det er ikke alltid slik at viss A, så B.
Jeg kan også legge til at det finnes diverse egenskaper og lyster som kjennetegner den gjennomsnittlige mann. Jeg sier likevel ikke at homofile blir venner med jenter for å få seg noe.

 

Tenk det da.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Flott om vi kan ha en diskusjon uten at du skal blande inn forsøk på nedverdigende tiltaleform bare fordi du mener jeg er en dust.

 

 

Akkurat som kvinner. Vi føler og mener forskjellige ting.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

 

Igjen, gir åpenbar info for å trekke ned meg. Vi lærte om dette virkemiddelet i norsken, men jeg husker ikke navnet.

 

 

Jeg mener han har utnyttet dama, og det mener kjæresten min (som er mann) også. Så der ble akkurat din teori om at menn er helt like ødelagt.

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Det er greit at du mener det, og det er greit at din mannlige kjæreste mener det også. Det som ikke er greit er at du leser det jeg skriver og dikter fritt videre.

 

Så da håper jeg du har lært noe nytt i dag! :p

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Jeg har lært at menn og kvinner tenker helt ulikt. Neida, det visste jeg fra før. Jeg har sett studier som viser at kvinner liker å trekke sammenhenger mellom alt, og du viser til det i enda større grad enn jeg valgte å tolke forskningen. Heldigvis er vi som du nevner alle ulike, og ikke alle trekker sammenhenger ut av løse luften. Jeg har også lært at du synes dette er flaut å snakke om for deg(dårlig selvtillit? ), ettersom du ikke bare bruker brukern din, men også poster anonymt. Er ikke vanlig bruker anonymt nok? Noe som også støtter dårlig selvtillit teorien er at du prøver å trekke min etos ned for å øke din. Det finnes andre måter å gjøre det på.

 

Synes forresten det er utrolig morsomt å lese sånn tullball som det du skriver. God underholdning en lørdagskveld :)

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

 

Igjen bekrefter teorien min. Jeg føler du er typen som merker at noen lukter en dag og dermed konkluderer med at dette er en person som aldri dusjer, mens personen egentlig er svett fordi han måtte løpe. Ikke at jeg beskylder deg for å være denne typen, det er bare det inntrykket jeg får av deg her.

 

Forøvrig synes jeg ikke innlegget ditt er god underholdning på en lørdagskveld, så det må du jobbe litt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"ikke pen nok" .........

Jøssesja, kjenner jeg spøy meg selv i kjeften.

Du valgte SELV å bli sammen med hu, ingen som tvang deg til det.

Bare fordi du selv tydeligvis føler deg "superior", så ikke la dette gå utover denne stakkars jenta. Du fortjener litt harde ord her, for du oppfører deg som en barnslig, egoisitisk liten kid.

Slå opp, la jenta finne en annen ordentlig kar, og finn deg noen du selv mener er "pen nok".


Og vet du hva? gresset er grønnere der DU velger å vanne det.
Så enkelt er det bare.

La jenta gå, og finn deg no annet. Det garanterer jeg at hun også kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar

Det blir vel litt kjedelig om han må vanne både sitt eget og damas gress.

 

De ble sammen for lenge siden og har sikkert forandret seg siden da.

 

Har du aldri sett noen du selv ikke finner attraktiv nok til å bli sammen med?

 

 


Bare fordi du selv tydeligvis føler deg "superior", så ikke la dette gå utover denne stakkars jenta. Du fortjener litt harde ord her, for du oppfører deg som en barnslig, egoisitisk liten kid.

Den språkbruken der, spesielt "liten kid", er noe jeg oftest ser blant personer som passer beskrivelsen du gir.

Lenke til kommentar

Det blir vel litt kjedelig om han må vanne både sitt eget og damas gress.

 

De ble sammen for lenge siden og har sikkert forandret seg siden da.

 

Har du aldri sett noen du selv ikke finner attraktiv nok til å bli sammen med?

 

 

Den språkbruken der, spesielt "liten kid", er noe jeg oftest ser blant personer som passer beskrivelsen du gir.

 

 

 

 

 

Selvfølgelig er det mange der ute som jeg ikke finner attraktive. Og vice versa.

Smak og behag, men nå er det han selv som har gått inn i ett forhold med vedkommende. Not me!

 

Så det er også han selv som må stå for fakta og følgende. Fortell jenta sannheten, og la hu for gudsskyld komme seg videre og finne noen som fortjener henne.

 

Og hvordan du oppfatter meg.. vel , det er opptil deg det. Bryr meg ikke så altfor mye om akkurat det. Hadde gitt samme råd og preken til hvem som absolutt helst. Om det så var en venn, en bror, en søster osv.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Så det er også han selv som må stå for fakta og følgende. Fortell jenta sannheten, og la hu for gudsskyld komme seg videre og finne noen som fortjener henne.

 

 

Enig, bortsett fra det med å fortelle sannheten. Kanskje ikke det beste for selvtilliten å få vite av den man elsker at man ikke er pen nok. Ikke at det er noen god måte ut av situasjonen på, men det der tror jeg er en av de dårligere.

Lenke til kommentar

Enig, bortsett fra det med å fortelle sannheten. Kanskje ikke det beste for selvtilliten å få vite av den man elsker at man ikke er pen nok. Ikke at det er noen god måte ut av situasjonen på, men det der tror jeg er en av de dårligere.

Hm , skal man heller da lyve eller "pyntelyve" for å gjøre det slutt på en penere måte?

 

Jeg syns man skal være ærlig om sånt.. fortelle hva og hvorfor.

 

Lenke til kommentar

Hmm der har du ett poeng.. om hun får problemer med det i ettertid.
Jeg ser på meg selv som veldig sterk når det kommer til slike situasjoner, og hvis typen min hadde sagt at han ville slå opp fordi jeg ikke var "pen nok", så hadde jeg kasta han og alle tingene hans ut på gata i løpet av 5 min. Hadde vært myyye lettere for meg å totalt fraskrive meg følelser for fyren da, enn om det hadde vært pga noe jeg hadde gjort mot han.

Endret av Lady_A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...