Gå til innhold

Terminere masterstudie, gå over som enkeltemnestudent. Må jeg betale Lånekassen?


Selvin

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Begynte på mastergraden min nå i høst, er ikke helt fornøyd, sliter litt med motivasjonen og interessen. Har derfor lyst til å ta et halvt / et helt år fri, ta opp noen fag, jobbe litt, bare ta livet litt med ro.

 

Hvis jeg nå i januar går over som enkeltemnestudent og tar opp et emne. Hva skjer da med lånekassen? Må jeg begynne å betale dem? Eller ikke? Vil fortsatt ha status som student, bare ikke på heltid.

 

Ligger 0 poeng bak i studieprogresjon. Fullt lån vil jeg ikke ha, og får jeg ikke heller om jeg bare tar et fag. Poenget er bare at jeg vil for all del ikke begynne å betale nå! Skal jo starte igjen om et år.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vil mest sannsynlig be deg om å begynne å betale, men du vil også få informasjon om hvordan du søker om betalingsutsettelse. Utsettelse får du nesten helt sikkert innvilget, men det vil løpe renter på lånet mens du ikke er student. Du kan søke om rentefritak også, men jeg vet ikke helt hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...