Gå til innhold

Innlogging klient med klokkeslett.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har begynt i ny jobb som assisterende butikksjef i en butikk. Personalet er relativt dårlig på å komme tidsnok på jobb, og det vil generere tap i lengden. Per dags dato har vi kun et system hvor en fører inn hvor mange timer en har vært på jobb, klokkeslett begynt og sluttet. Dog, på denne måten kan en komme for sent og oppføre hele timer.

 

Mitt spørsmål er derfor. Finnes det en relativt enkel innlogging klient som viser klokkeslett? Og som gjør at en kan supplere flere brukere. Jeg vet at det finnes avanserte slike klienter som kan kjøpes fra IT firmaer i bedriftsammenheng. Men det trenger ikke være veldig avansert. Bare en kan se når en kommer på jobb er det nok, for da vil en se hvis personen kommer for sent eller ikke ved at personen må logge seg inn på systemet, samt ut.

 

Takker for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tidsbanken.no

 

Vet om flere bedrifter som bruker den. Egentlig langt mer avansert enn du trenger, men likevel: En enkel touch-skjerm med innebygget PC, som er vegghengt et sentralt sted. Der må ansatte melde seg inn og ut for å få registrert arbeidstid. Temmelig idiotsikkert. Det kan bli episoder hvor noen glemmer å logge seg UT, men misbruk på den måten kan du relativt enkelt stoppe med å kalle det avvik og kalle personen inn "på teppet".
Med denne løsningen kan du også få de ansatte til å logge seg inn på forskjellige prosjekter: F.eks om du har et spesielt tidsbegrenset oppdrag (varetelling, etc) som du vil ha kontroll på hvor mye tid det tar, så får du de ansatte til å logge seg inn på det prosjektet så lenge de jobber med det.
Jeg har intet med firmaet som selger dette å gjøre, ikke annet enn at jeg har sett systemet i funksjon i flere bedrifter, og de er godt fornøyd med løsningen.

Godt mulig det finnes enklere løsninger som er rimeligere, men dette er iallfall noe jeg vet funker enkelt og greit. Det er web-basert, så du kan egentlig bruke en hvilken som helst PC, men de selger en ferdig oppsatt PC som funker utmerket.
Du kan logge deg på og overvåke fra hvor som helst, bare du har PC med nettilgang.

Lenke til kommentar

tidsbanken.no

 

Vet om flere bedrifter som bruker den. Egentlig langt mer avansert enn du trenger, men likevel: En enkel touch-skjerm med innebygget PC, som er vegghengt et sentralt sted. Der må ansatte melde seg inn og ut for å få registrert arbeidstid. Temmelig idiotsikkert. Det kan bli episoder hvor noen glemmer å logge seg UT, men misbruk på den måten kan du relativt enkelt stoppe med å kalle det avvik og kalle personen inn "på teppet".

Med denne løsningen kan du også få de ansatte til å logge seg inn på forskjellige prosjekter: F.eks om du har et spesielt tidsbegrenset oppdrag (varetelling, etc) som du vil ha kontroll på hvor mye tid det tar, så får du de ansatte til å logge seg inn på det prosjektet så lenge de jobber med det.

Jeg har intet med firmaet som selger dette å gjøre, ikke annet enn at jeg har sett systemet i funksjon i flere bedrifter, og de er godt fornøyd med løsningen.

 

Godt mulig det finnes enklere løsninger som er rimeligere, men dette er iallfall noe jeg vet funker enkelt og greit. Det er web-basert, så du kan egentlig bruke en hvilken som helst PC, men de selger en ferdig oppsatt PC som funker utmerket.

Du kan logge deg på og overvåke fra hvor som helst, bare du har PC med nettilgang.

Mange takk! Jeg vil prøve dette ut i praksis!`

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...