Gå til innhold

Spørsmål angående proteinpulver, PLS hjelp meg.


Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

 

Jeg har nylig begynt å trene etter å ha vært sittestillende i alt for mange år, og overraskende nok så har jeg det faktisk gøy og liker å se fremgang og progresjon. Jeg trener styrke 3 dager i uken og cardio 2 dager i uken.

 

Jeg kjøpte proteinpulver på gymgrossisten for en stund siden og tokk min første shake nå noen dager siden. Dette endte opp med at jeg begynte å spy 4 ganger og siden har ikke jeg prøvd å drikke en til siden jeg er småredd.

 

Jeg har ganske mange allergier. Jeg er allergisk mot fisk, egg, nøtter og diverse frukt som kiwi og banan. Jeg har lest bak på bakken til proteinpulveret både under ingredienser og allergivarsel, men ser ikke noe som helst om at det inneholder noe av dette. Kan nevne at jeg var allergisk mot melk når jeg var liten, men det er ikke jeg nå lenger, så det skal ikke ha noe å si.

 

Jeg synest dette er utrolig kjedelig siden jeg ikke får i meg nokk protein i løpet av dagen og siden proteinpulver er noe som hjelper på veldig mye, merker at en VELDIG stor del av de som trener styrke flere dager i uken drikker proteinshaker.

 

Har noen en ide om hvorfor jeg begynte å spy? Kan det vær at jeg rett og slett ikke likte jordbærsmaken?

 

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-100

 

Dette er den jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ ikke drikke proteinpulver for å få i deg nok protein. Er bare å spise mer proteinrik mat det, du trenger heller ikke mer enn 1.8-2g protein per kg du veier. Det kan hende at du begynte å kaste opp på grunn av smaken ja, prøv å drikke mindre om gangen eller bland pulver i noe annen mat/drikke.

Drikker du melk eller spiser melkeprodukter da?

 

Hvis du føler du må ha proteinpulver for å få i deg nok kan du teste ut erte- eller soyaprotein. Xlife, Proteinbutikken og Myrevolution har erteprotein.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...