Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Integrering av ny 2DIN spiller i 2002 Saab 9-5


Mr. A

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hjelper en kompis med å handle inn og montere ny spiller i en 2002 Saab 9-5 og trenger litt hjelp. Målet er å få koblet seg opp mot både mediaknappene på rattet og den innebygde forsterkeren.

 

Første problemet vi støtte på er at det ikke finnes noen standard for mediaknappene, og disse styrer da spilleren via Saab sitt eget system som de kaller I-BUS. Kom over et produkt som heter Pac Audio Swi-Rc CDX-GT710HD som da skal kunne koble seg opp mot disse knappene å konvertere signalet til noe mange spillere kan bruke. Er dette noe som folk har fått til å fungere? Snakket med en ansatt hos Bilxtra og ble informert om at de ikke hadde klart å bruke mediaknappene på rattet, men jeg vet ikke om han var klar over dette produktet.

 

Andre problemet er forsterkeren som er innebygget i denne bilen. Det er en grei forsterker med greie høyttalere og er egentlig fornøyd med lyden, men vil bytte spilleren pga mangel på aux, usb og line out, men om jeg har forstått det riktig så krever forsterkeren et balansert signal noe som de fleste spillere ikke har. Hvordan kan man løse dette problemet? Er det eventuelt noen gode 2DIN spillere som kan gjøre alt som trengs?

 

Høyttalersystemet som er montert i denne bilen er etter det jeg kan finne ut et 7 kanals oppsett med AS2 forsterkeren.

 

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...