Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mangler nettverkskort problem Thinkpad x230i


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en ThinkPad x230i, som skole pc. Jeg går på vgs og har fått den via skolen.

 

Her om dagen skulle jeg logge på nettet hos pappaen min. Får logga meg på nettet, men ingenting funker. Jeg prøvde samtidig med andre pcen min for å se om det funka og det gjorde det. Jeg har brukt skole pcen på nettet til mamma uten problemer. Men som jeg forstår det er det to forskjellige levrandører.

 

Så etter litt frem og tilbake prøver jeg å feilsøke, men det gjør det bare enda verre, etter feilsøkinga er ferdig kommer det opp at den ikke finner nettverkskort, og at jeg må koble til nett med kabel. Pcen har en bryter til nettverk på siden, men når jeg bruker den skjer det ingenting, det gjorde det før.

 

IKT folka på skolen sa noe om at pcen kunne være veldig treg på nettet hvis ikke laderen sto i, men kan ikke si at det har vært noe problem.

 

Jeg er veldig dum når det kommer til pc, så kan noen vær så snill og hjelpe, hadde vært hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som sagt ikke så mye peiling på pc,men skal prøve å svare.

 

Har ikke lasta ned noe antivirus program enda, men skal laste ned AVG.

 

Når jeg åpnet enhetsstatusen til nettverkskortet står det "Enheten er deaktivert. (Kode 22). Klikk aktiver for å aktivere denne enheten"

 

Denne knappen er jo ikke mulig å trykke på siden jeg ikke er admin.

 

 

Nei har ikke oppdatert noe nettverksdrivere, som jeg vet.

 

Nei, det er et Dlink nettverk. Sikkerhetstype WEP hvis det skal ha noe å si. Skole nettverket vårt er jo mer spessielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...