Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av uten varsel


Anbefalte innlegg

Hei, helt siden jeg installerte H100i så har maskinen slått seg av uten videre. Det kan gå alt fra dager til minutter hvor ofte det skjer. Spiller ingen rolle om maskinen er under load eller idle. Av og til så slår den seg på igjen rett etterpå, hvis ikke så får jeg ikke startet den før jeg har slått av strømmen på PSUen og ventet litt for så å slå den på igjen.

 

Har gått gjennom maskina og fått fjernet en del støv, noe som virket å hjelpe litt. Temperaturene til CPUen og GPUen er fine, så det er ikke det som er problemet. Har lest litt rundt og det virker som om maskinen kortslutter? Er usikker på hvordan jeg kan få sjekket hva som kortslutter maskinen hvis det er tilfelle.

 

Specs:

CM HAF X

Gigabyte UD4 Z68XP

Intel i5 2500k

2*4 GB Corsair Vengeance 1600MHz CL9

Gigabyte GTX 670 Windforce

Corsair AX760

Plextor M3 og M3P

Samsung Spinpoint F1 1TB

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som tyder på at kjøleren ikke fungerer. Har idle-temperaturer på ~34 grader og load på maks 60 grader. Bruker Corsair H100i, aka vannkjøling .

 

Vil helst vente med å bytte kjøler for å se om det er problemet da det tar så lang tid. :p

 

Det som irriterer meg er at jeg ikke klarer å fremprovosere feilen..

Lenke til kommentar

Vil tro det er strømforsyning som svikter, evnt. hovedkort.

Minne og harddisk vil vel vanligvis gi en feilmelding (f.eks BSOD). cpu og gpu ville du vel sett med høy temp/artifacts.

 

Hadde lignende symptomer med forrige strømforsyning, den holdt på slik i noen uker før den endelig tok helt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...