Gå til innhold

Nybegynner på bortoverski


Ridux

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ikke gått på ski siden natoplankene i militæret i 1996, men har nå fått litt lyst til å prøve igjen.

 

Å sette seg inn i jungelen av ski, støvler, bindinger, staver osv., ser jeg på som en håpløs oppgave. Hvilken ski pakke ville dere anbefale til en nybegynner. Det blir for det meste å gå i oppkjørte løyper.

 

Lenge: 192 cm

 

Vekt: 98 kg.

 

ps: Det trenger ikke nødvendigvis å koste skjorta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regne rmed at du er ute etter å gå klassisk langrenn?
Anbefaler å gå i butikk for å kjøpe ski, har gjort det mest hos InterSport eller XXL hvor de har bra utstyr uten å spise deg opp. Men du kan fint bestille på nett også. Skal du ha for trening eller kose tur etc, dette er ting du får bestemme selv. Men vis du bare ønsker å begynne å gå litt for trimmen så er det flere OK pakker her:

XXL Langrennspakker: http://www.xxl.no/Root/Vintersport/Langrenn/Langrennspakker/c/240212

(Har selv noen eldre Fischer ski som jeg er fornøyd med og de skoene du ser i den første pakken)

 

Du trenger ski som er 205 - 210 cm og staver som er 160+ cm vis det er klassisk du skal gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regne rmed at du er ute etter å gå klassisk langrenn?

Anbefaler å gå i butikk for å kjøpe ski, har gjort det mest hos InterSport eller XXL hvor de har bra utstyr uten å spise deg opp. Men du kan fint bestille på nett også. Skal du ha for trening eller kose tur etc, dette er ting du får bestemme selv. Men vis du bare ønsker å begynne å gå litt for trimmen så er det flere OK pakker her:

XXL Langrennspakker: http://www.xxl.no/Root/Vintersport/Langrenn/Langrennspakker/c/240212

(Har selv noen eldre Fischer ski som jeg er fornøyd med og de skoene du ser i den første pakken)

 

Du trenger ski som er 205 - 210 cm og staver som er 160+ cm vis det er klassisk du skal gå.

 

Takk skal du ha for linken. Den var mitt i blinken. Jeg hadde tengt meg å gå litt for trening, men også noen rolige søndagsturer med en liten sekk på ryggen og kamera rundt halsen. Mulig jeg blir å kjøpe meg et par ski for å gå litt i fjellet etter hvert og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...