Gå til innhold

Telenor og ustabilt nett :(


Anbefalte innlegg

Vi har Telenor som internettleverandør. Vi har Zyxel P2812 som modem/router. Det siste 1.5 året har internettet vårt vært veldig ustabilt. Til tider fungerer det som bare det, men så får vi perioder hvor vi stadig detter av eller rett og slett ikke får koblet til i det hele tatt. Routeren kan blinke i hytt og pine. (Men i det siste ser det ut til at lysene lyser som de skal, men ting fungere allikevel ikke som de skal)

Første gang vi ringte og klaget, for over ett år siden, sa de at det ikke var noe problem på linja inn til modemet. Men internettet fungerte dårlig. Neste gang oppgraderte de linja fordi det var for dårlig kapasitet. Internettet er dog like ustabilt etterpå. Det ser ut som det er spesielt ustabilt på kveldstid og i helg. Noe som virker merkelig hvis det er internt i huset problemet ligger?

 

Noen som har vært borti noe lignende og vet hva det kan være? Det koster jo masse penger å ringe Telenor support for å prøve få dette fikset (og det er jo ikke særlig fristende når de ikke har klart å fikse det til nå :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å lure på om det store deler av tiden faktisk er en videobabycall fra Phillips som forstyrrer signalet når den er på? Har slått den av og på nå, og det virker som om nettet blir mer stabilt når denne er av?
Er dette mulig? Hva kan jeg eventuelt gjøre med det?

Lenke til kommentar

Så ut til å kødde til signalet noe gale i går kveld. Da virket nett hver gang jeg slo babycallen av (foreldre-enheten som står nede ved bærbare pc) Selve videosenderen står rett ved modemet på soverommet.
Men slår jeg på babycall nå, så ser det ikke ut til å ha noe innvirkning?

Lenke til kommentar

Blir vel mest forstyrrelser når de er aktive, altså sender/mottar.. Men det kan komme av hvilken frekvens/kanal babycallen/nettet ditt sender på.. Endret du kanal på modemet?

 

Du kan jo se på lappen bakpå babycallen og se om det står noe der om hvilken frekvens den bruker...:p

Da går det ann å velge kanaler på nettet ditt som er så langt unna som mulig.... ;)

Lenke til kommentar

Her er veiledning for å bytte trådløs kanal. Det er helt normalt at bla babycallere, trådløse høyttalere o.l kan sabotere ett trådløst nett.

 

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/endre_frekvenskanal.jsp

Prøv ut forskjellige kanaler på ruteren, Zyxel er ikke verdig en søppelfylling engang, men du kan prøve.

Regner med at den ikke har 2,4Ghz + 5Ghz nett, men du kan jo se innpå.

Greit å vite hvilken router det er snakk om, før du gir slike idiotiske uttalelser.

 

 

Lenke til kommentar

Her er veiledning for å bytte trådløs kanal. Det er helt normalt at bla babycallere, trådløse høyttalere o.l kan sabotere ett trådløst nett.

 

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/endre_frekvenskanal.jsp

Greit å vite hvilken router det er snakk om, før du gir slike idiotiske uttalelser.

 

 

 

Tja, nei jeg har hatt nok å gjøre med Zyxel så jeg føler det er enklest, for ikke å nevne tidsbesparende å feie hele merket under en kam ;)

Lenke til kommentar

Bytta om på babycallene i huset, slik at videobabycallen er i motsatt ende av 2.etg. I tillegg har jeg fått både modem, router og repeater oppe og gå, og ser ut til å gi litt bedre signal nede også. Om det er tilfeldig eller om det har noe å si vet jeg ikke. Men iallfall funker internett som bare det i kveld :)

Lenke til kommentar

Formiddagen etter var det ustabile tendenser igjen. Selv om babycallene var av. Så det er nok andre ting som ligger bak og. Har de siste dagene målt wifi-signalet med rundt omkring med en Signalmålingsapp på mobilen. Signalet ser ut til å variere en del på samme plass og ofte bare dette ut liksom. Spørs om man må ta en prat med Telenor allikevel :(

Lenke til kommentar

Er det bare signalet som varierer, fra modem og/eller router, eller er det stabiliteten på linja?

 

Man sitter og surfer og så detter man plutselig ut. Man kan for eksempel se det ved at man er på FB og chatvinduet grånes ut og det står noe sånt som "kobler til igjen om .. sek" Eller ved at indikatoren som viser signalet nederst i høyre hjørne på pcen, viser en slik stjerne, som antyder at pcen plutselig ikke finner noe nettverk. Har sett at signalmåleren og plutselig viser 0 og så må mobil eller pc koble seg til på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...