Gå til innhold

Alternativt objektiv til Nikon D5200


Anbefalte innlegg

Jeg har etter en del lesing av reviews funnet at Nikon D5200 vil passe budsjett og bruksområde. Det jeg for øvrig har lagt merke til er at flere omtaler påpeker at medfølgende 18-55 VR f/3,5-5,6 kitobjektiv med fordel kan byttes ut med bedre optikk.

 

Spørsmålet er da hvilket jeg burde gå for uten at prisen går for mye opp - dvs at jeg gjerne holder meg innenfor budsjettklassen. Zoom har ikke så stor betydning, jeg velger heller vidvinkel om et valg må tas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tamron 17-50 f/2.8 VC, et meget godt objektiv til en grei pris, bare husk og få modellen med innebygget fokusmotor.

 

I alle tilfelle er det lurt og kjøpe med 18-55 VR siden pakkeprisen gjør at man kan selge objektivet med bedre fortjeneste en om man kjøper kamera og annet objektiv separert.

Lenke til kommentar

Tamron 17-50/2.8 uten bildestabilisator er kjent som skarpere enn de andre i klassen (hvis du ikke går for Nikkor 17-55/2.8 VR), men så var det det med bildestabilisering, da. Tamron, Sigma m.fl lager gode saker.

 

Hvis du skal ha et virkelig godt objektiv kan jeg anbefale Sigma 18-35/1.8, som har snevert fokusområde, men er ganske enestående i både lysstyrke og bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Dette er veldig nyttig! Det at Tamron17-50 u/stabilisator også ligger tilgjengelig fra under kr2600 gjør den til et godt alternativ til kitobjektivet i mitt budsjett. Om man er så optimistisk at man prøver å få svar hos en vanlig Elkjøp-ansatt kommer samtalen stort sett bare til < ! > .... Med mitt begrensede kunnskapsnivå om objektiver var alle disse svarene svært nyttige, jeg må bare takke så mye for hjelpen :)

 

 

Tamron 17-50 f/2.8 VC, et meget godt objektiv til en grei pris, bare husk og få modellen med innebygget fokusmotor.

 

I alle tilfelle er det lurt og kjøpe med 18-55 VR siden pakkeprisen gjør at man kan selge objektivet med bedre fortjeneste en om man kjøper kamera og annet objektiv separert.

 

Er det noen som kjøper et kitobjektiv sånn uten videre? Uten å ha sett etter kan jeg ikke huske slike til salgs de få gangene jeg har sjekket bruktmarkedet

Lenke til kommentar

Er det noen som kjøper et kitobjektiv sånn uten videre? Uten å ha sett etter kan jeg ikke huske slike til salgs de få gangene jeg har sjekket bruktmarkedet

Tja, så lenge objektivet er med stabilisering "VR" er det lettere og selge siden det er flere som gjerne vil bytte ut tilsvarende objektiv uten VR, men det hele munner ut hvor mye differanse blir på og kjøpe med eller uten objektiv, ofte så er det snakk om et par hundrelapper i forskjell og da er det lønnsomt.

 

her har du en link til bruktprisene på 18-55VR "team biathlon".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...