Gå til innhold

[Løst] Sende tlf-nr til url - fra php til aspx


Anbefalte innlegg

Hei dere!


Skal prøve å lage et script hvor brukerne taster inn sitt telefonnummer på en php-side, og hvor mottaker er en aspx-side. De vil da få tilsendt informasjon fra en sms-leverandør. Jeg har fått beskjed fra leverandøren om at jeg må sende informasjonen til følgende url (og på følgende form):


webserver.com/sms.aspx?user=BRUKERNAVN&pass=1234&msn=4798765432&codeword=NN


Kodeordet som identifiserer meg er NN

Jeg må legge inn 47 foran telefonnummrene, da jeg ikke ønsker at brukerne skal være nødt for å legge inn dette.


Etter å ha lest litt om dette, har jeg ikke blitt noe klokere. Bør jeg søke etter "post", "post to url" eller "Curl"?


Jeg vil anta at for en som kan php, så er spørsmålet mitt på grensen til det latterlige, men for meg er dette langt på vei som gresk :-D


På forhånd tusen takk for tips! :)


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ikke søke etter "post" i det hele tatt, fordi det du beskriver er en GET spørring.

 

Hva du bør bruke for å gjøre denne spørringen avhenger av hva du forventer som returverdi, og om spørringen krever spesifikke headere.

 

file_get_contents() vil gi deg innholdet i resultat-siden, men du kan ikke sette egne headere, og du vil ikke se retur-headerne.

 

med cURL derimot kan du bestemme nøyaktig hva du ønsker å sende, og hva du ønsker å se av responsen, men det er litt mer avansert å bruke. Et veldig enkelt eksempel på bruk kan finnes om du slå opp funksjonen curl_exec().

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset, Thorbear!

 

Etter å ha fiklet med dette noen timer må jeg bare konstatere at php-kunnskapen ikke er hva den en gang var :( Jeg gir opp!

 

Kan du eller noen andre hjelpe meg med dette? Jeg betaler gjerne for å slippe å bange hodet mot veggen, da det haster å få dette på plass.

 

aspx-scripter returnerer:

Message received OK
Incorrect User
Incorrect Password
No MSISDN Supplied
No Codeword Supplied
Mvh
Frode
Endret av edorf67
Lenke til kommentar

Er dette noe du fortsatt trenger hjelp med? Eller hastet det såpass at du har funnet hjelp et annet sted?

 

Om det er noe du fortsatt trenger hjelp med så ville det vært enklere å hjelpe deg om vi visste hva slags script du har prøvd, og hva som går galt.

Betaling skulle ikke være nødvendig på en så liten oppgave :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...