Gå til innhold

Oppgradere fra XP1800 til XP2500+ Barton?


TRSTN

Anbefalte innlegg

Sitter her og har lyst tiol å oppgradere PC'en min som har et eldgammelt hovedkort fra epox og en ikke fullt så gammel XP1800+ Hvis jeg oppgraderer med et nytt hovedkort f.eks. ASUS AZN8X og en XP2500+ Barton, vil jeg merke en tydelig ytelsesøkning?

:o

 

TRST

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller eventuelt vente litt som Scoopex sier...(noe jeg personlig gjør)

 

Jeg hadde nok tenkt å klokke litt etter hvert. Og denne oppgraderingen koster ca. Kr. 2000 (3000 med ny RAM) Er vel et stykke opp til en AMD 64/Pentiumetetc. med HK ny RAM osv selv om det går noen måneder.

 

Torstein

Lenke til kommentar

det viktigste spørsmålet er vel: Føler du at du trenger å oppgradere? Går spill/programmer tregt nok til å forstyrre deg? Det er ikke så mye vits å oppgradere bare for å oppgradere, du vil få mye mer glede hvis du venter litt og merker stor forskjell når du først har oppgradert. synes jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Men tror du jeg får STOR ytelses økning?

har et P3-450 system med 128mb sdram og GeForrce 2 gts.

 

Har tenkt på et EPoX kort, Xp2500 og 256/512 pc3200 og kanskje Ati 9600 AIW hvis pengene strekker til..

 

Stor ytelsesøkning i spill?...... :D

 

Du får nok STOR økning der ja, absolutt. Go for it sier jeg bare. Det vil ikke koste deg noe særlig heller, 3-4 lapper kanskje?

Lenke til kommentar

Etter litt svetting, skruing og sene netter har jeg nå det nye hovedkortet og prossessor oppe og kjører. Det er mye kjappere. For ca. 3000Kr. ink. minne, hovedkort ASUS N8...DL og Barton XP2500+ (klokket til XP2800+)kjører alt vesentlig kjappere. 3D Mark 2001 steg med 3000 poeng til ca. 12500 uten at jeg har gjort noe for å sikre optimal fart. Et spill som Morrowind løper uten noen ekle små kunstpauser og med en langt bedre framerate. Ikke blir det særlig varmt heller. På full load oc til 2800XP får jeg ikke prossesoren over 52c med en SilentTwin vifte. Så jeg er godt fornøy og anbefaler gjerne noen med et gammelt hovedkort og prosessor å oppgradere!

 

Torstein :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...