Gå til innhold

Til tider smertefullt tregt nettverk med M5A97 R2.0-hovedkort...


Anbefalte innlegg

Jeg har slitt en god stund med dette grusomme hovedkortet, som egentlig bare er en reserveløsning intill videre...

 

Uansett, jeg har hatt sore problemer med at nettverket på maskinen til tider er ekstremt tregt. Jeg bruker selvfølgelig ethernet, og når WiFi-nettverket på laptopen er mer stabilt, da er det ganske ille...

 

Jeg har gått over drivere, BIOS-instillinger, instillingene på ruteren, kontrollpanelet osv. og har enda ikke klart å finne ut hvem synderen er.

Jeg ønsker å tro at det er den integrerte LAN-løsningen (Realtek® 8111F) som rett og slett er udugelig, men jeg har enda ikke klart å finne igjen problemet mitt hos noen andre.

 

Jeg er usikker på om det er relevant, men nettverkskabelen er noe jeg la rundt på utsiden av huset for en stund siden, antar at den er 30-50m lang.

 

Ellers fungerer alle andre enheter fint, mens den maskinen som i teorien skal ha de beste vilkårene for stabilitet faktisk er den tregeste. Det varierer stort, og noen ganger kan det fungere greit nok, mens av og til tar det evigheter for bare en vanlig side å laste.

 

 

 

Er det noen som kanksje har en anelse om hva som kan være galt?

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har slitt en god stund med dette grusomme hovedkortet, som egentlig bare er en reserveløsning intill videre...

 

Uansett, jeg har hatt sore problemer med at nettverket på maskinen til tider er ekstremt tregt. Jeg bruker selvfølgelig ethernet, og når WiFi-nettverket på laptopen er mer stabilt, da er det ganske ille...

 

Jeg har gått over drivere, BIOS-instillinger, instillingene på ruteren, kontrollpanelet osv. og har enda ikke klart å finne ut hvem synderen er.

Jeg ønsker å tro at det er den integrerte LAN-løsningen (Realtek® 8111F) som rett og slett er udugelig, men jeg har enda ikke klart å finne igjen problemet mitt hos noen andre.

 

Jeg er usikker på om det er relevant, men nettverkskabelen er noe jeg la rundt på utsiden av huset for en stund siden, antar at den er 30-50m lang.

 

Ellers fungerer alle andre enheter fint, mens den maskinen som i teorien skal ha de beste vilkårene for stabilitet faktisk er den tregeste. Det varierer stort, og noen ganger kan det fungere greit nok, mens av og til tar det evigheter for bare en vanlig side å laste.

 

 

 

Er det noen som kanksje har en anelse om hva som kan være galt?

Prøvd å koble noe annet i den samme nettverkskabelen og se om det funker bedre?

Å trekke nettverkskabel på utsiden av huset er ikke spesielt nyttig med mindre du har en kabel som er laget for det, da de ikke er 100% vanntette.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt annet, så jeg skal gå en runde over den.

 

Og eneste grunnen til at jeg trakk den rundt på utsiden av huset var grunnet det faktumet at andre her i huset ikke var så begeistret over tanken med en kabel gjennom huset.

 

Kabelen ligger ikke utsatt. Jeg fikk lagt den under slik at fukt i det minste ikke skal være et stort problem. Kulde er noe jeg midlertidig er mer bekymret over, men dette får jeg sikkert snart svar på.

 

 

Takk for forslag, skal se om dette er årsaken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...