Gå til innhold

pcen min hva må jeg oppgradere


Anbefalte innlegg

Så bruker jeg støvsuger eller ikke. Så ikke ut som hovedkort området hadde mye støv. Åpnet foran på kabinettet ved viftene der var det mye støv som jeg skrapa vekk med hendene. Har ike vært bak eller i siden eller på toppen enda.

 

Og hva mener dere med 220V i kroppen?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bruker jeg støvsuger eller ikke. Så ikke ut som hovedkort området hadde mye støv. Åpnet foran på kabinettet ved viftene der var det mye støv som jeg skrapa vekk med hendene. Har ike vært bak eller i siden eller på toppen enda.

 

Og hva mener dere med 220V i kroppen?????

Det betyr at du kan få så mye strøm i kroppen at du kan dø. Så ikke stapp det antistatiske armbåndet i stikkontakten er du snill.

Lenke til kommentar

Så hva gjør man med det arm statiske båndet?

Som skrevet lenger oppe i tråden:

antistatisk armbånd kobles mot et jordings punkt, gjerne i kabinettet. Ta armbåndet rundt håndleddet og koble klypa i enden av kabelen som henger i armbåndet til et jordingspunt i kabinettet/en skrue f eks. Ikke koble den i lakkert metall.

Lenke til kommentar

Så hva gjør man med det arm statiske båndet?

Det antistatiske armbåndet er konstruert for at du og komponentene du skal arbeide med har samme referansespenning. Det vil si at det ikke skal være en statisk spenning som kan forårsake ødeleggelse av komponenter.

 

Enkelt; Tapå armbåndet rundt håndleddet og fest den andre enden i metallet i kabinettet. kabler skal være koblet fra når du arbeider med maskinen.

Lenke til kommentar

Det antistatiske armbåndet er konstruert for at du og komponentene du skal arbeide med har samme referansespenning. Det vil si at det ikke skal være en statisk spenning som kan forårsake ødeleggelse av komponenter.

 

Enkelt; Tapå armbåndet rundt håndleddet og fest den andre enden i metallet i kabinettet. kabler skal være koblet fra når du arbeider med maskinen.

takk

 

trenger vel ikke statisk armbånd

 

men corsair 550D har den metall jeg kan ta på for å forhindre statisk elektrisitet??

 

altså har nå tatt av magnet filteret foran og under og rengjorde ved å riste av støvet, er det noen andre steder å rense da?? (CORSAIR OBSIDIAN 550D)

Lenke til kommentar

takk

 

trenger vel ikke statisk armbånd

 

men corsair 550D har den metall jeg kan ta på for å forhindre statisk elektrisitet??

 

altså har nå tatt av magnet filteret foran og under og rengjorde ved å riste av støvet, er det noen andre steder å rense da?? (CORSAIR OBSIDIAN 550D)

 

flott, kast det antistatiske armbåndet til helvete og bruk øyene dine, se etter støv og bli kvitt det!

 

det burde ikke være så vanskelig å bli kvitt litt støv!

Lenke til kommentar

 

trenger mer hjelpful svar

åpne kabinett> observer innsiden> se støv> frem med støvsuger> støv no more!

kast antistatisk armbånd> ta i metall i kabinett> koble fra/til komponenter.

 

trenger du noe mer hjelp da? spør litt mer spesifikt, så folk kan hjelpe deg med det du trenger hjelp til istedenfor å prøve å forklare det samme om og om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...