Gå til innhold

Ringenes Herre på DVD i August !!


Hidden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer på begge (alle) soner. Sikkert litt tidligere på sone 1.

 

Vil du ha en sone 1 mot sone 2 krig?

 

Svaret er at den beste er avhengig av kvaliteten på utgivelsen. Som regel er sone 1 dvd'er bedre fordi at det er oftest DTS (imot DD 5.1 på andre soner), mer ekstramateriale, kommer tidligere ut (bestille ifra utlandet og få den før sone 2 versjonen har kommet ut). Heldigvis begynner den trenden å snu litt nå.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 22:33, borre skrev:

Kommer på begge (alle) soner. Sikkert litt tidligere på sone 1.


Vil du ha en sone 1 mot sone 2 krig?


Svaret er at den beste er avhengig av kvaliteten på utgivelsen. Som regel er sone 1 dvd'er bedre fordi at det er oftest DTS (imot DD 5.1 på andre soner), mer ekstramateriale, kommer tidligere ut (bestille ifra utlandet og få den før sone 2 versjonen har kommet ut). Heldigvis begynner den trenden å snu litt nå.



 

? Setter du bilde opp mot lyd? Har det vært diskusjon på dette før? Det er jo en kjents sak at PAL er ett bedre format enn NTSC. Flere punkter, og nærmere kinoformatet (24fps på kino, 25fps i pal og 30 i NTSC).

Lenke til kommentar

Tja... det har kanskje ikke vært noen stor diskusjon om det he på HW. På Usenet derimot... :smile:

Når det gjelder forskjell i bildekvalitet mellom sone 1 og 2 kan jeg ikke si at jeg ser store forskjellen! Det kan sikkert vises tydeligere på større widescreen-tv'er (har selv 4:3 29").

Derimot er kvalitet på lyd og ekstramateriale (avhengig av pris selvfølgelig) veldig viktig for meg.

Selv har jeg for det meste kun sone 2 filmer, men har i det siste begynt utelukkende å kjøpe ifra utlandet (F.eks. Play247 og DVD Box Office). Det blir da en vurdering på lyd, ekstramateriale, frakttid og pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...