Gå til innhold

Automatisk utvidelse av celler i høyden = problemer


Anbefalte innlegg

Har et problem med table'et jeg bruker på den nye siden min (http://home.no.net/epleweb). Som et resultat av mye tekst i selve innholdet blir cellene på høyresiden utvidet i høyden. Hvor mye høyere de blir avhenger tydeligvis av hvor mye som er cellen fra før av. Cellen med Poll-en blir da dradd laaangt nedover og det ser ganske stygt ut ettersom den inneholder et table med border.

 

Så... Hvordan kan jeg få cellen med pollen til å ikke utvide seg i det hele tatt?

De to andre kan egentlig utvide seg som de vil.. så lenge den øverste ikke blir høyere enn table'en som ligger inni den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<tr valign="top" align="center">

               <td>

                 <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" align="center">

<tr>

   <td width="15%"><input type="radio" name="option_id" value="Fallout">

...

...

...

Hva vil skje hvis du i linje 2 i utsnittet over skriver <td height="et_lite_tall_feks_1">? Vil ikke tabellcellen uansett utvide seg etter innholdet i cellen? Bare et langskudd, gidder ikke å teste selv akkurat nå.

Jeg har vanskelig for å se andre muligheter ettersom pollen har forskjellig før/etter størrelse.

Lenke til kommentar

skal dus ette fast høyde så må du jo definere overflow for at tabellen skal reagere. Da har du valget mellom scrollbar, tekst som ikke synes eller td som utvider seg i høyderetningen.

 

Kan du "skru på" borders og legge opp et screenshot?

Jeg ser for meg en løsning hvos du låser pollen til toppen, men det avhenger litt av hvordan du har løst det

 

edit; kan jo si i klartekst hva jeg tror:

<td valign ="top">pollen din</td>

Lenke til kommentar

Takk for svar

Har prøvd det det er foreslått her + litt til. Å sette en fast høyde på f.eks 10 pixler og så definere en overflow førte ikke til noen endringer... Samme med alle de andre metodene jeg eksperimenterte med.

 

Har prøvd litt frem og tilbake med CSS, men savner noe sånt som "height:absolute;" som gjør cellen så liten som innholdet tillater den..

 

Har fjernet borderen på table'et inni cellen så det ser litt bedre ut nå, men skal holde øynene åpne for en løsning.

Lenke til kommentar

Problemet er jo det at cellen MÅ være like høy som alle andre celler på samme rad. Det er ikke mulig å begrense høyden på en celle når den ved siden av er høyere. Det eneste du kan gjøre er å legge alt innholdet øverst i cellen ved hjelp av vlaign, eller opprette en ny tabell i cellen som inneholder alt innholdet (denne bør og låses til toppen ved hjelp av valign)

 

Andre muligheter har du rett og slett ikke...

Tittet litt på koden din, og det ser jo ut som om du har gjort det riktig, men orker ikke sette meg inn i alt. Det er derfor jeg ba deg legge ut screenshot hvor alle tabeller har porder på 1px. Det gjør det så mye lettere å se feilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...