Gå til innhold

Kan surfe på nettsider, men får ikke kontakt med ping osv.


Sennepo

Anbefalte innlegg

Hei, var litt vanskelig å lage en emnetittel, men skal prøve å forklare problemet her inne :)

 

Litt informasjon på forhånd:

PC Specs:

Hovedkort: Asus p8z77-v

CPU: i7-3770k @ 4.8

Skjermkort: gtx 670

Nettverkskort (trådløst): TP-LINK tl-wn822n (ver. 2.0)

 

Nettverk:

40/10 med router Zyxel P2812

 

Tidligere nettverks problemer:

24. sep 2013 - telenor hadde problemer med kabel i området (nettet falt ned)

 

Tilgang til router: Nei, grunn: Leier nett av de i etasjen over meg, de er på ferie og har ikke passordet på den nye routeren enda. De fikk av telenor for ca. 3 uker siden.

 

------------------------

 

I går så reformaterte jeg min stasjonære PC, fordi jeg hadde problemer med å koble meg til diverse spillservere (minecraft, lol) og taleprogrammer (skype, ts3, mumble). Dette har fungerte før nettet datt ned 24.sep 2013 og kabler ble fikset på i gata (ifølge telenor)

 

Når jeg var ferdig med å installere alt av drivere og oppdateringer + bios update så startet problemene. Jeg kunne surfe rundt i nettleserne (IE, Chrome) og laste ned filer fra dem. Men når jeg skulle koble meg opp mot teamspeak server ol. så fikk jeg ikke noe respons i det hele tatt.

 

Da sjekket jeg om jeg fikk kontakt med serverne via cmd: ping og tracert, men som resultat så fikk jeg ikke noe svar der heller. La oss si det slik, det eneste jeg fikk kontakt med det er localhost (ofc.) uansett hva jeg prøvde (routerip, nettsider, andre maskiner i nettverket). Men jeg satt altså da med ferdig oppdatert pc og med nett via nettleserne...

 

Tenkte da at det var noe rart som hadde skjedd under en eller annen installasjon så startet opp i Safe Mode. Der fikk jeg kontakt med alle ip'er, dns servere osv. med ping og tracert (alt var som det skulle).

 

Endte da med å kjøre en rollback tilbake til så si ny installert windows 7. Men fremdeles samme problem.

 

Til syvende og sist, har jeg nå reformatert og lagt inn Win 7 en gang til og sitter nå med helt fersk win7. Jeg har ikke installert noe som helst denne gangen, bortsett fra mitt trådløse nettverkskort. Problemet er fremdeles identisk. Så nå sitter jeg her og lurer på hva er det som er problemet (hvordan finne det ut) og hvordan kan jeg fikse det.

 

--------------------

 

Takker og bukker for all hjelp/forslag og veiledninger =)

 

 

Edit: Kan også legge til at dette kun skjer på denne maskinen på nettverket, resten fungerer som normalt. Jeg kan heller ikke koble meg opp for å se på live streams.

Endret av Magnus Solmyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...