Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus 500g og Nextgentel oppsett


se#

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp fått en Asus 500g LAN Router. Ønsker å bruke denne sammen med ADSL fra Nextegentel (Netopia ADSL router).

Får greit kontakt med routeren så forbindelsen til den er OK, men klarer ikke å sette opp slik at jeg får internett forbindelsen til å virke.

 

Har prøvd med oppsett i "Home Gateway Mode", men kommer aldri ut på Internett. Vet ikke om dette er problemet, men usikker på hva jeg skal velge på "Connect with static IP", og i tilfelle dynamisk, hvilket brukernavn/passord.

Fant noen kommentarer om 500g i forumet, men ingen beskrivelse av oppsett som den/de hadde fått til å virke.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess nå fikk jeg det til å virke!

Satte Asus'en på Access Point og da gikk det glatt.

Og etter jeg oppdaterte Firmwaren til nyeste gikk WLAN-hastigheten opp masse.

 

Det som forundret meg var at den ikke tok IP-adresse fra NGT-routeren i det hele tatt ellers.

 

Nå gjenstår det å se hvordan hastigheten blir når jeg skal bridge til routern til kompisen min som bor ca 50 m ned i gata...

 

Er det forresten noen av dere som kjenner til noe freeware software for å måle hastigheten til WLANet?

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg vurderer å kjøpe denne routeren, bl.a. for å få en brannmur som jeg kan tukle med.... Jeg ønsker å kun ha denne, og ikke Cisco routeren jeg har fått låne fra NGT. Ønsker bl.a. å sette opp port forwarding (f.eks. inngående trafikk på port 80 skal rutes til 10.0.0.5 på port 80).

 

Men ut fra hva jeg leser her så virker det ikke som at noen fjernet sin NGT boks, kun hektet Asus routeren på mellom NGT routeren og PC'ene i hjemmenettet.

 

Siden routeren har PPPoE så skal det vel ikke være noe problem å kutte ut NGT boksen ? Ser for meg mindre problemer, og enklere oppsett siden jeg får færre bokser mellom PC'en og internet.

 

Er det en grunn til at "alle" beholder Cisco / Netopia boksen fra NGT ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...