Gå til innhold

Guide: Slik «hacket» vi PVR-dekoderen til Canal Digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, vi jobber også med å finne ut av en god metode for å gjøre denne HDD-en mulig å bruke i en maskin igjen. Enn så lenge har det ikke lyktes oss i å få den formatert, men vi jobber som sagt med saken. Har også tenkt å ta kontakt med CD i et forsøk på å høre med dem om de har noen tips til hva som kan gjøres.

Fant dere ut noe mer her ?? Jeg har brukt ZU.exe med godt resultat :)

Endret av hellei
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

I RSS feeden deres kommer denne artikkelen med tittel "Bytte av harddisk". Det er svært villedende fra hva artikkelen egentlig handler om. Har dere ingen guidelines dere selv må følge for overskrifter?

 

Jeg har ikke Canal Digital, og har da heller ikke noen interesse av hvordan man bytter disk i en PVR boks fra dem.

 

Hvorfor leste du saken, og i tillegg skrev et innlegg om at du ikke har noen interesse av dette. Utidig mas fra din side hvil jeg våge å påstå. :(
Lenke til kommentar

Er det noe nytt i saken med å få igang en en harddisk som har vært innom ne PVR dekoder? Sitter med en 2TB disk som er helt dau. Litt kjipt.

 

Og til alle dere andre som er så opptatt av skrivefeil og heading på artikkelen.: Ta dere ei bolle og finn på noe annet fornuftig, enn å fylle opp denne saken med tullprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I RSS feeden deres kommer denne artikkelen med tittel "Bytte av harddisk". Det er svært villedende fra hva artikkelen egentlig handler om. Har dere ingen guidelines dere selv må følge for overskrifter?

 

Jeg har ikke Canal Digital, og har da heller ikke noen interesse av hvordan man bytter disk i en PVR boks fra dem.

Hvorfor leste du saken, og i tillegg skrev et innlegg om at du ikke har noen interesse av dette. Utidig mas fra din side hvil jeg våge å påstå. :(

 

 

I motsetning til kommentere på en kommentar som er 2,5 år gammel uten å tilby noe nyttig informasjon..?

Hvorfor leste du kommentaren og i tillegg skrev en kommentar om at du ikke har noen interesse av dette. Utidig mas fra din side hvil jeg våge å påstå. :(

 

Min opprinnelige kommentar gikk på at det RSS-feeden ikke kom frem annet enn "Bytte av harddisk". Dette begynner å bli en stund siden (jeg har aldri helt forstått meg på de som leser gjennom og kommenterer gamle saker som dette...), men jeg vil tro jeg åpnet siden for å lese om det var noen tips jeg kunne ha interesse av rundt bytte av harddisk i pc, som f.eks nyttige programmer eller lignende, men fant da ut at det handlet om dekoder. Det kom ikke frem i feeden, så jeg la igjen en kommentar slik at de kunne undersøke hvorfor. Dette syntes tydeligvis gutta i hw.no også, siden de fulgte opp saken i pm direkte.

 

Beklager at det var til bryderi for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hehe... leste denne og måtte smile litt, er vel veldig lite hacking som er inni bilde her ... etter at harddisken er formatert med dekoderen er den låst. Så både harddisken som er i dekoderen og eventuelt den du putter inn.. er låst..

 

Eneste mulighet til å låse den opp er hotswap.. Hvis du ikke vet hva det er så vil det si at man først kobler den til dekoderen og så tar ut satakabelen når dekoderen er ferdig å boote opp ( da er nøkelen sendt og harddisken er åpen) så må du putte inn satakabelen til pcen din. Nå har du en harddisk som er åpen.. frem til du napper ut strømkontakten... (molex kabelen, den som er lengre enn satakabelen).. hvis du vil låse harddisken permanent opp så formaterer du den om jeg ikke husker helt feil.. du vil også ha en teoretisk mulighet til å lese alt innholdet på harddisken, men det kreves at du også har et operativsystem som greier å lese filsystemet ( min windows 10 maskin greide det ikke, og jeg boota ikke inn i linux for å sjekke der fordi ja ..  0 interesse av noen gamle opptak)

 

Og ja .. når dekoderen og pcen din er på vil du få støt dersom du tar på noen av de elektriske punktene .. og ja du vil også sansynligvis ødelegge hele dekoderen din dersom du mister noe oppi den mens den er på...  Så hvis du virkelig vil låse opp harddisken annbefaler jeg deg å være litt forsiktig og ha godt med arbeidsrod og en ryddig plass å åpne opp dekoderen og pcen din..  Jeg tar ingen ansvar for noe av innholdet i posten.. og jeg ber en hver dobbeltsjekke alt mot google og se på dette som en antydning (ja jeg har gjort det selv, nei jeg tar ikke ansvaret for at du ikke greier det)....

Endret av ZorgX_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MEN ... en ting som jeg såg som jeg kunne tenkt meg å sett litt nærmere på var noen punkter på hovedkorte som ser veldig ut som en serial port (uart) ... google is your friend ;)

 

 

Kan poste noen bilder om noen synes sånt er spendene. Fant også en snodig header på tnr-2840c som er lillebroren. Desverre har jeg ikke multimeter som funker (på mitt hadde vist sikringene gått). Så jeg får ikke testet punktene å sett hva det er for noe.

Endret av ZorgX_InnleggNO
Lenke til kommentar

Jaja, da klæser vi opp et bilde med vill og gal gjetting .. Jeg har ingen formening om antagelsene mine er riktig eller helt feil når det kommer til dette bilde, da jeg ikke har testet noen av punktene og spendingene de har, dette er bare visuell gjetting....

 

Grunnen til at jeg tipper de 3 hullene på rekke har noe med å programere chippen er fordi det er loddetinn på andre siden som viser at disse har vært brukt og klistremerket med id nr er plasser direkte oppå de tre testpunktene.

 

Det som bør være en serialport\uart har gjoring + 3 punkter uten betegnelse + at det faktisk da har en header som sier at det er 4 punkter som har vært i så stor bruk at de faktisk har plassert en header der. Type de to første har blitt brukt av produsent av kortet og denne har blitt brukt av de som legger inn innstillingene til CD.

 

hovedkort.jpg

Endret av ZorgX_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...