Gå til innhold

Prisantydning for 2 stk GTX 590 og oppgradering til nytt/nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vurderer å selge mine to gtx 590 og investere i et nyere skjermkort. Noen som har forslag til hva disse kan være verdt? Tenkte kanskje en pris på 2000kr pr. kort..

 

Kjører tre-skjerm oppsett i dag og disse sliter litt i de nyeste spillene der ute. Om jeg får rundt 4000kr for disse to og legger til et par tusen av egen lomme, hva ville dere investert i da?

 

Har en 1200W PSU, så skal takle det meste jeg hiver inn i kabinettet. Fra før står det en i7 3770k @4.5Ghz, 16 GB RAM og et Asus p8z77-v pro der.

 

Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til ytelse så går du ikke noe opp med en oppgradering med det budsjettet.

 

1. 780 Classified = ca 5600,- er ca 25% kraftigere enn et 590 om du klokker 780 kortet godt. En liten downgrade mot 2 590 kort.

 

2. 2x 7970 Ghz = ca 6500,- 7970Ghz er ca like kraftig som et 590, dvs at du sitter igjen med samme ytelse (noe bedre ettersom Quad sli scaler dårlig vs 2 kort.

 

Som folka over sier, vent til AMD slipper siste gen kortene sine.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Vurderer å selge mine to gtx 590 og investere i et nyere skjermkort. Noen som har forslag til hva disse kan være verdt? Tenkte kanskje en pris på 2000kr pr. kort..

 

Kjører tre-skjerm oppsett i dag og disse sliter litt i de nyeste spillene der ute. Om jeg får rundt 4000kr for disse to og legger til et par tusen av egen lomme, hva ville dere investert i da?

 

Har en 1200W PSU, så skal takle det meste jeg hiver inn i kabinettet. Fra før står det en i7 3770k @4.5Ghz, 16 GB RAM og et Asus p8z77-v pro der.

 

Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få :)

Synes du burde vente til AMD har pressekonferansen. Her er en link http://www.youtube.com/watch?v=bHfmM6QYWNM til live :).

Hvis du selger de å kjøper et nytt kort for pengene dine vil du få mindre performance.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kunne godt tenkt meg 290x i crossfire, men da ender jo sluttsummen opp mot 8500 kr i motsetning til 6200 kr for 2 stk 290 (non-x) og ytelsesforskjellen ut fra det jeg kan se, er minimal på disse i crossfire.

 

Sikler litt på 780Ti, nydelig kort og ytelse og bra temperaturer, men som du sier så koster det deretter også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...