Gå til innhold

Kan jeg butte til SSD på denne pcen


Jonathan:D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har uansett 5 års reklamasjonsrett. Så lenge du får byttet HDD/SSD uten å tukle med alt annet så skal det ikke være noe problem.

 

Et mulig unntak kan være hvis HDD-en ikke sitter rett under et lite deksel som på de fleste vanlige bærbare men at du må demontere hele PC-en. Da kan du fort få problemer.

Feil.

Reklamasjonsretter frafaller i det sekundet han gjør noe som helst med pc. Deriblandt skifte ut HD eller sette inn flere.

Lenke til kommentar

Nei det gjør den ikke. De må bevise at din tukling kan ha hatt noe som helst med feilen å gjøre. De fleste bærbare er laget for at man skal kunne bytte HDD. De har en egen luke hvor HDD-en sitter med et par skruer så man lett kan bytte den selv. Ofte står det til og med i manualen hvordan man gjør det.

 

På andre derimot så må man demontere halve eller hele PC-en. Da vil jeg ikke anbefale å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Okay trenger fler tips for og få den raksere av dere hvis den er bra nok. Den er veldig dum også av en eller annen grunn, den kan spille Arma uten lag på høy kvalitet men minecraft lagger :(. Har hatt veldig lyst og bytte den. Men om dere hadde gitt noen tips om og fått den til og gå fortere og fikse det problemet med minecraft hadde dere vært veldig snille

Lenke til kommentar

Uansett ville jeg spurt forhandler(der du kjøpte den) om garanti/reklamasjonsretten frafaller!

Men, som sedsberg sier, er det veldig lett å bytte ut HDD i den. Så lenge du holder deg til 2.5" SSD. Du merker nok stor forskjell fra HDD til SSD.

I tillegg mener jeg det skal være mulig å sette inn en SSD Cache på 8Gb(mulig mer?).

 

Men. Hør med forhandler FØR du gjør noe som helst.

Better safe than sorry !

Lenke til kommentar

Uansett ville jeg spurt forhandler(der du kjøpte den) om garanti/reklamasjonsretten frafaller!

Men, som sedsberg sier, er det veldig lett å bytte ut HDD i den. Så lenge du holder deg til 2.5" SSD. Du merker nok stor forskjell fra HDD til SSD.

I tillegg mener jeg det skal være mulig å sette inn en SSD Cache på 8Gb(mulig mer?).

 

Men. Hør med forhandler FØR du gjør noe som helst.

Better safe than sorry !

Skal snakke med dem i morra, men det jeg lurte på om jeg skal bytte til ssd så må jo jeg få lagt operativ systemet over på den er det sånn? men kan jeg ha hdd og ssd i den pcen?

Lenke til kommentar

Odd Bjørnar: Helledussen. Spør du om lov før du puster?

 

Har jobba i serviceyrket i flere år nå, blandt annet på komplett, og det skal en del til før du mister garanti/reklamasjonsrett på en bærbar. Det å bytte en harddisk som ved all sannsynlighet sitter bak et deksel med 1-3 skruer, vil så ABSOLUTT IKKE bryte noe garanti/reklamasjon.

Du må jo bytte HDD med slegge for å klare å gjøre det feil.

 

Mitt råd til trådstarter: Legg inn en ren windows som ikke er fabrikkstandard fra MSI. Legg kun inn drivere og ikke alle mulige "nytte"programmer som skal gjøre maskin "raskere".

 

Pass også på at strøminnstillinger er satt på høy ytelse når den er plugget i med strøm, da dette vil gi full pupp på alt den skal gjøre.

 

Føler du fortsatt at den er treg i forhold til hva du forventer deg, så gå for en SSD.

Prøv ut med den og merker du forskjell, behold den. Hvis ikke, returner den på angrefristen.

Lenke til kommentar

Odd Bjørnar: Helledussen. Spør du om lov før du puster?

 

Har jobba i serviceyrket i flere år nå, blandt annet på komplett, og det skal en del til før du mister garanti/reklamasjonsrett på en bærbar. Det å bytte en harddisk som ved all sannsynlighet sitter bak et deksel med 1-3 skruer, vil så ABSOLUTT IKKE bryte noe garanti/reklamasjon.

Du må jo bytte HDD med slegge for å klare å gjøre det feil.

 

Mitt råd til trådstarter: Legg inn en ren windows som ikke er fabrikkstandard fra MSI. Legg kun inn drivere og ikke alle mulige "nytte"programmer som skal gjøre maskin "raskere".

 

Pass også på at strøminnstillinger er satt på høy ytelse når den er plugget i med strøm, da dette vil gi full pupp på alt den skal gjøre.

 

Føler du fortsatt at den er treg i forhold til hva du forventer deg, så gå for en SSD.

Prøv ut med den og merker du forskjell, behold den. Hvis ikke, returner den på angrefristen.

Tusen takk, har du noen ssd du anbefaler til den pcen ? :D

Lenke til kommentar

Kingston HyperX 3K er en oppdatering av gamle HyperX, med billigere NAND (5000 vs 3000 p/e-sykluser). Den er basert på SandForce SF-2281, og vil derfor yte ganske likt som Intel, som også er basert på SF-2281. Intel har en bedre fastvare, og levetiden er antatt å være omtrent den samme som HyperX 3k (kan sammenligne HyperX med Intel 520).

 

Det er en kjempegod SSD, jeg har et eksemplar bare en meter fra meg, men Intel 330 og 335 er veldig lik, muligens litt bedre. HyperX 3K er optimalisert for arbeid som du vil se i praksis for en vanlig bruker, spiller eller en som multitasker, så god ytelse får du. Men når Intel sin er såpass lik, og billigere, ser jeg ingen grunn å velge HyperX 3K. Spesielt ikke når du har SanDisk Ultra Plus, som er billigere (hvis jeg husker rett, er usikker på prisen hos Komplett).

 

Og når Samsung 840 EVO koster omtrent det samme som Intel sine, så ville jeg valgt ekstra ytelse og lavere strømforbruk selv om EVO har noe lavere teoretisk levetid.

 

HyperX 3K er godt egnet i en laptop, men den kan ikke måle seg med Samsung-en på strømforbruk. Det er ikke massiv forskjell, men du må se dette an til prisen også.

 

Så det er mitt argument for EVO ihvertfall. :) Forresten, må du handle fra Komplett? Finnes andre supre nettbutikker som er billiere.

 

 

 

Angående Windows 7 og 8 så ville jeg personlig gått for W7, ettersom W8 er mer optimalisert for touch, og har disse irriterende nye funksjonene (apper, manglende start-meny, todelt brukergrensesnitt). Og spilling har vist seg å være litt ustabilt på platformen. Men noen spill yter bedre, så yter andre dårligere og kanskje også krasjer. DX-støtten vil være så og si den samme, bare med mulige minimale forskjeller. Kanskje spiller du ikke, så da har jo dette lite å si.

 

Windows 8 har en del forbedringer (raskere oppstart, mindre bruk av ressurser osv), og er billigere, så du må veie det opp imot de negative sidene. I tillegg vil du kunne oppdatere med Windows 8.1, som skal bringe en del fine oppdateringer. Du kan også legge til startmenyen med tredjepartsprogramvare om du ønsker dette.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...