Gå til innhold

[Løst] Ny tv for gaming og filmtitting, tips?


Anbefalte innlegg

Ser etter en rimelig men god tv for litt konsollspilling og filmtitting. Har funnet to alternativer. Er det noen som har noen erfaringer med disse og kan anbefale en av de. Eller noen som har god peiling og kan fortelle meg hvilken som er best?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777015

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777411

Endret av Ole-Jørgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fikse linkene ;)

 

Men ja, skal du ha det beste til film og spilling ville jeg sagt plasma. Og den som lager best plasma er Panasonic.

 

Du får ST-serien fra rundt 7 k og oppover. Får også billigere plasma-modeller fra Panasonic, men disse kan jeg ikke garantere om er bra.

 

Det du da skal se etter er modellnavnet. TX-P50ST60Y. 50 betyr antall tommer (TX-P55ST60Y er 55"), ST forteller deg hvilken produkserie det er, 60 betyr 2013-modell. Y er så vidt jeg vet region.

 

Sjekk FlatpanelsHD.com for test. :)

 

 

Den er ikke perfekt, men det er heller ikke LCD-skjermene. Denne Plasma-skjermen vil gi et veldig godt filmbilde, og svartnivå som fjordårets toppmodell (de kunne ikke måle forskjell på svartnivået fra årets toppmodell med det apparatet de hadde). Plasma-TV-en er også veldig rask, og input-lag er ikke så høy.

 

Samsung er ikke anbefalt for spilling, men de har greit svartnivå (kan ikke måle seg med plasma dog).

 

 

Hva er makspris?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Du må fikse linkene ;)

 

Men ja, skal du ha det beste til film og spilling ville jeg sagt plasma. Og den som lager best plasma er Panasonic.

 

Du får ST-serien fra rundt 7 k og oppover. Får også billigere plasma-modeller fra Panasonic, men disse kan jeg ikke garantere om er bra.

 

Det du da skal se etter er modellnavnet. TX-P50ST60Y. 50 betyr antall tommer (TX-P55ST60Y er 55"), ST forteller deg hvilken produkserie det er, 60 betyr 2013-modell. Y er så vidt jeg vet region.

 

Sjekk FlatpanelsHD.com for test. :)

 

 

Den er ikke perfekt, men det er heller ikke LCD-skjermene. Denne Plasma-skjermen vil gi et veldig godt filmbilde, og svartnivå som fjordårets toppmodell (de kunne ikke måle forskjell på svartnivået fra årets toppmodell med det apparatet de hadde). Plasma-TV-en er også veldig rask, og input-lag er ikke så høy.

 

Samsung er ikke anbefalt for spilling, men de har greit svartnivå (kan ikke måle seg med plasma dog).

 

 

Hva er makspris?

Det står mellom de to tvene som jeg har listet over. Er bare litt usikker på svartnivået på plasma-tven. Om det kan stilles på ?

Lenke til kommentar

Det står mellom de to tvene som jeg har listet over. Er bare litt usikker på svartnivået på plasma-tven. Om det kan stilles på ?

Men da så. Akkurat den LG-plasmaen vet jeg ikke, men jeg tviler ikke et sekund på at svartnivået er bedre enn LCD-en.

 

Ja, du kan stille på svartnivået, men dette kan gå utover resten av bildekvaliteten. Det beste er å finne kalibreringsbilder som kan hjelpe deg å finne et optimalt bilde.

 

 

 

Jeg tenker å muligens gå opp 2k til denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776575#info

Er det verdt det?

Skal han gå 2k opp bør han kjøpe plasma fra Panasonic. ;)
Lenke til kommentar

Men da så. Akkurat den LG-plasmaen vet jeg ikke, men jeg tviler ikke et sekund på at svartnivået er bedre enn LCD-en.

 

Ja, du kan stille på svartnivået, men dette kan gå utover resten av bildekvaliteten. Det beste er å finne kalibreringsbilder som kan hjelpe deg å finne et optimalt bilde.

 

 

 

Skal han gå 2k opp bør han kjøpe plasma fra Panasonic. ;)

Etter å ha lest litt om plasma ønsker jeg ikke dette pgs. innbrenning.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt om plasma ønsker jeg ikke dette pgs. innbrenning.

Har hatt plasma i mange år, og spiller flekkvis en god del ps3. Ingen problemer med innbrenning what so ever. Bare å være forsiktig med lysstyrken de første 150 timene så går det fint.

 

Bildet er så overlegent mye bedre enn lcd i samme prisklasse at det er absolutt verdt den lille ekstra forsiktigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...