Gå til innhold

[Løst] Yamaha RX-V573 gir ikke lyd fra tv?


Anbefalte innlegg

Har en Sony 9-serie fra i år, og en yamaha rx-v573. Er koblet mot hverandre med HDMI. Høytaler er satt til "lyd ut - høytaler", men kommer ikke lyd fra forsterkeren, selv om rett inngang er valgt. Prøver å bytte rundt på innganger og innstillinger på tv, men ingen ting gir lyd til yamahaen. Ikke en gang xboxen gir lyd. Kun gjennom tv-høytaler.

 

Virker som om forsterkeren ikke "finner" lyden...hva kan jeg gjøre? Er dette reklamasjonssak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Sony 9-serie fra i år, og en yamaha rx-v573. Er koblet mot hverandre med HDMI. Høytaler er satt til "lyd ut - høytaler", men kommer ikke lyd fra forsterkeren, selv om rett inngang er valgt. Prøver å bytte rundt på innganger og innstillinger på tv, men ingen ting gir lyd til yamahaen. Ikke en gang xboxen gir lyd. Kun gjennom tv-høytaler.

 

Virker som om forsterkeren ikke "finner" lyden...hva kan jeg gjøre? Er dette reklamasjonssak?

Kan forøvrig og nevne at jeg hadde en Sony EX720 før dette, og opplevde samme "trøbel".... Løsningen var da å bytte til HTPC`n som var koblet til, så tilbake til tv/xbox etc, så funket det.... pcen tok kvelden i går, så der har jeg og trøbbel :p

Lenke til kommentar

Er dette reklamasjonssak?

Sannsynligvis ikke. Det høres ut som du ønsker å bruke funksjonen "Audio return channel (ARC)". Dette kan være litt tricky å sette opp, men det fungerer.

 

Jeg har gjort dette en gang på en Samsung tv og Denon Reciever. Det krever at du setter deg inn i temaet i manualene.

 

Pass på at hdmi kabelen støtter ARC (minimum HDMI 1.4 standard).

Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke. Det høres ut som du ønsker å bruke funksjonen "Audio return channel (ARC)". Dette kan være litt tricky å sette opp, men det fungerer.

 

Jeg har gjort dette en gang på en Samsung tv og Denon Reciever. Det krever at du setter deg inn i temaet i manualene.

 

Pass på at hdmi kabelen støtter ARC (minimum HDMI 1.4 standard).

Skal sjekke dette, men er ganske sikker på at HDMI-kabelen er av standarden 1.4, og at tven støtter ARC.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg vet ikke hva anlegget ditt holder på med.

 

Riktig kobling skal være fra hdmi ut på forsterkeren som heter "TV" og til "HDMI IN 1" på tv'en.

ARC må være aktivert på forsterkeren. Følgende instilling må gjøres på tv'en:

 

Home-knappen -> Instillinger -> Lyd -> Høyttaler -> Lyd Anlegg

I know, har ordnet alt dette. Fungerer nå. Tipper forsterkeren er litt retardert på ett vis. Noe feil med hvordan den oppdager lydsignaler eller noe. Bruker og en Logitech Harmony One, så det blir jo mange "merker" for enhetene å forholde seg til. Normalt sett, og nå, fungerer det optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...