Gå til innhold

Kommentar: Smartklokkene kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror omate true smart kommer til å være en bra greie. Jeg bruker daglig min motoactv, som roota gir mer stand alone funksjonalitet mer standard Android apper som Spotify og endomondo. Det gir mye mer mening om klokka i seg selv kan gjøre ting. feks på trening trenger jeg ikke mer enn klokka for musikk og treningsapp. Standard Android apper gjør også at man kan bruke den funksjonaliteten man selv ønsker. Omate er kanskje verdt en egen sak for amobils lesere med 9 timer igjen av kickstarter kampanje http://www.kickstarter.com/projects/omate/omate-truesmart-water-resistant-standalone-smartwa (jeg har ingen ting å gjøre med omate eller Motorola, jeg er bare fornøyd bruker / backer og jobber med å bla designe løsninger for mobil ol)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var tidlig ute og sikret meg en

http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/agent-the-worlds-smartest-watch

 

Utfra spec og tilbakemeldinger fra utviklere/støttespillere så kan det virke som denne gjengen har fått et bra produkt.

Jeg gleder meg til Desember for mitt eksemplar som jeg pga. min tidlige backing fikk for USD 129,- !

 

For de som ble nyskjerrige, er det nå åpnet for salg gjennom siden : http://agentwatches.com/

 

Overlegen batteritid og et lekkert utseende er en god trigger. Jeg anbefaler artikkelforfatter om å lese seg opp og kanskje kommentere klokken med noen ord.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt Omate truesmart, versjonen med 1 gb ram og 8 gb lagring.

Jeg gleder meg veldig til desember, da denne kommer i Developer edition. Nå skal ikke jeg utvikle noe som helst, men den kommer ferdig rootet.

I skrivende stund er det syv timer igjen av kickstarterkampanjen, og Omate mangler ca. 10000 dollar på en million. Så om noen vil ha en slik, så haster det nå.

http://www.kickstarter.com/projects/omate/omate-truesmart-water-resistant-standalone-smartwa

Lenke til kommentar

"I realiteten tilfører dagens smartklokker veldig lite – de fleste av dem er helt verdiløse uten å være koblet til en mobiltelefon."

 

 

Jeg skjønner ikke helt koblingen mellom disse to setningene, betyr det at de ikke funker særlig godt uten mobil at de tilfører lite? Det er jo nesten hele poenget med de? Jeg synes det er en undelig kritikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Sony var tidlig på ballen med sin LiveView, som siden har blitt SmartWatch og SmartWatch 2."

 

Err, Sony Ericsson var tidlig ute med MBW-100, MBW-150 og MBW-200. Første klokka kom i 2006 og ble laga i samarbeid med Fossil:

mbw-100_silver_onwrist_c.jpg

 

Lekrest syntes jeg MBW-150 Executive ble:

mbw150.jpg

 

Med programvaren OpenWatch funker de til en lang rekke mobiler, inkludert Android. Da blir også displayet to-linjers:

2008322172626_1.jpg

 

 

Problemet med dagens "smartklokker" er at de har et grusomt utseende og siden den har en svær fargeskjerm varer batteriet bare i noen få timer. Så her har artikkelforfatteren helt rett, så langt har det bare kommet ubrukelige smartklokker, vel, etter MBW-200.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er faktisk veldig fornøyd med med min sony smartwatch. 2. :-)

 

Jeg jobber som montør og monterer div solskjerming ute og det medfører ofte jobbing i stige og lift i all slags værforhold.

Nytten jeg så for meg var at jeg slapp å ta fram mobilen fra arbeidsbuksa / jakka når jeg jobber for å se hvem som ringer. :) da slipper jeg å stoppe å jobbe samt risikoen for å miste min dyre sony z1 i bakken :)

Jeg kan nå prioritere samtalene i forhold hvilke samtaler som er viktig og unngår å ta tlf når det er selgere som ringer uten stopp i arbeidet og uten å ta fram mobilen :)

 

En annen funksjon (app) som jeg likte godt er at jeg kan ringe opp min tlf fra klokken. Veldig nyttig funksjon hvis du har glemt hvor da har lagt fra deg mobilen :)

 

Batteri tiden er også veldig god syns jeg til mitt bruk :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...