Gå til innhold

Når kommer iPhone 5S til Norge?


ASUSGutt

Anbefalte innlegg

Heisan

 

 

Jeg lurer på når iPhone 5S kommer til norge. Jeg vet at på Apple store så kommer den i desember men er det for også folk som skal kjøpe med abonnement? Telenor og de for alltid ca 4 uker føre Apple store. Jeg lurer også på når tid kommer Ios7 imora :D

Endret av NorwegianMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

iPhone slippes nok ganske samtidig hos operatørene som det gjør hos Apple Store, men en del butikker og nettbutikker planlegger nok og grå-importere så mange de klarer få tak i fra land som får den før oss, så du vil nok muligens kunne få tak i en, hvertfall uten abonnement, før desember.

 

Når imorra de begynner rulle ut oppdateringene er jeg ikke sikker på ;)

 

Tror de kom kl.19:00 i fjor, om jeg ikke blander klokkeslettet med lanseringen som også pleier foregår kl. 19:00. Pågangen er stor, så muligheten for at det krasjer litt når alle skal oppdatere er ikke til og unngå.

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple sa ikke at iPhone 5s/c kommer til Norge i Desember, men at de skulle komme til 100 land innen året er over (med Desember 2013 vist i bakgrunnen på presentasjonen).

 

Det er det samme som de sa i fjor, men da annonserte de også andre pulje for lansering uken etter første slipp, hvor Norge var innkludert.

 

Ja, de har ikke lovt noe annet enn før året er omme, men jeg hadde ikke blitt overasket om vi får telefoner allerede i slutten av september — slik som i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Tror de kom kl.19:00 i fjor, om jeg ikke blander klokkeslettet med lanseringen som også pleier foregår kl. 19:00. Pågangen er stor, så muligheten for at det krasjer litt når alle skal oppdatere er ikke til og unngå.

 

Ja det stemmer iOS pleier alltid å komme kl 19 :)

Endret av NorwegianMan
Lenke til kommentar

Ja, de har ikke lovt noe annet enn før året er omme, men jeg hadde ikke blitt overasket om vi får telefoner allerede i slutten av september — slik som i fjor.

 

Jeg er sikker på at den ikke kommer i september eller i oktober til Norge denne gangen. Kanskje den kommer i november men det er lite sannsynlig. Jeg tror den kommer i desember :) Jeg står i hvertfall nr 1 på iPhoen 5S liste hos telekiosken.

 

Btw, jeg har en veldig pent brukt iPhone 64gb svart, og vet dere hvor mye jeg kan solgt den for i november/desember? Kjøpte her i 01.10.12 for 7000 kr.

Endret av NorwegianMan
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at den ikke kommer i september eller i oktober til Norge denne gangen. Kanskje den kommer i november men det er lite sannsynlig. Jeg tror den kommer i desember :) Jeg står i hvertfall nr 1 på iPhoen 5S liste hos telekiosken.

 

Btw, jeg har en veldig pent brukt iPhone 64gb svart, og vet dere hvor mye jeg kan solgt den for i november/desember? Kjøpte her i 01.10.12 for 7000 kr.

Iphone 5? Aner ikke. Sikkert mer enn du tror. Sjekk priser på tilsvarende på finn.

 

Jeg spiser hatten min om de lar hele resten av Europa (Skandinavia, Nederland, Portugal, Polen, Tsjekkia etc) vente helt til jul før de får telefoner :).

 

Tipper vi får om en uke eller to, også er det andre land som må vente helt til desember. India for eksempel fikk ikke telefoner før i slutten av november i fjor.

Lenke til kommentar

Iphone 5? Aner ikke. Sikkert mer enn du tror. Sjekk priser på tilsvarende på finn.

 

Jeg spiser hatten min om de lar hele resten av Europa (Skandinavia, Nederland, Portugal, Polen, Tsjekkia etc) vente helt til jul før de får telefoner :).

 

Tipper vi får om en uke eller to, også er det andre land som må vente helt til desember. India for eksempel fikk ikke telefoner før i slutten av november i fjor.

 

IPhone 5 ja :) så litt på finn nå og det ser ut som jeg kan få den mellom 3500-4000 kr for min 64gb. Jeg skal kjøpe 32gb nå. Jeg har 20 gb med sanger så 32gb holder i massevis. 64gb er alt for dyrt.

 

 

Egentlig du har rett, jeg tror den kommer til norge snart fordi i Norge det kommer alltid bare 2-3 uker etter de første landene. Jeg bare hørte på nette dinside.no eller noe sånt at den kommer i desember :nei:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor det vil ta kanskje to måneder denne gang, før Apple åpner for salg i andre land enn de store, viktige. Får jo håpe en slipper å vente til uti november.

 

Kunne vært fristende å kjøpe en av de nye telefonene hos Apple Retail Store i London (det er fire av dem) i høstferien. Men det er jo en liten risiko for at jeg må betale toll her hjemme. Liker uansett å kjøpe litt dyrere produkter her hjemme i stedet for i utlandet.

 

Dersom jeg kjøper på Apple Retail Store i London, er det for å få ny iPhone noen uker før de selges her hjemme, og det er ikke minst mye større sjanse for å finne akkurat den modellen, fargen og minnestørrelsen jeg ønsker. Dessuten må den selvfølgelig være uten operatørlås.

 

Forrige gang jeg kjøpte ny IPhone (5), på nattsalg lanseringsdagen i fjor høst, endte jeg opp med en svart, 16GB telefon, mens jeg ville helst hatt den i sølv og med 32GB, som passer best til min bruk. Og den var selvsagt operatørlåst. Nå er det siste ikke noe problem, for dersom man kjøper med abonnement eller betaler full pris, får man låst den opp gratis, i alle fall hos Telenor, som jeg bruker.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Klør i fingrene... Sitter her med en gammel Nokia uten kamera nå.

 

har forøvrig et lite luksusproblem. Vet ikke helt om jeg skal velge gull eller sølvversjonen. Heller mot gull fordi sølvversjonen ser så grå ut, jeg vil helst ha den så hvit og lys som mulig, men gullen ser også litt stilig.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Iphone 5? Aner ikke. Sikkert mer enn du tror. Sjekk priser på tilsvarende på finn.

 

Jeg spiser hatten min om de lar hele resten av Europa (Skandinavia, Nederland, Portugal, Polen, Tsjekkia etc) vente helt til jul før de får telefoner :).

 

Tipper vi får om en uke eller to, også er det andre land som må vente helt til desember. India for eksempel fikk ikke telefoner før i slutten av november i fjor.

De har jo ikke nok Iphone 5s i de landene som de har lansert den i så trur du at vi i Norge får den neste mnd???neppe:)

Lenke til kommentar

Har en venn som skal til usa på søndag. Han kan kjøpe en til meg, men er det noe han må tenke på

siden han skal ta den med til norge? Han kjøper en til seg sjøl også. Blir det også billigere eller?

Han må tenke på om han kjøper en utgave som vil fungere optimalt i Norge (f.eks. støtte for de norske 4G-nettene.) Han må også tenke på hva han skal fortelle tollerne når han blir stoppet med "kofferten full av iPhones". (Alternativt "rumpa", alt etter som.)

Det er ikke moms (mva.) i USA, men ulike delstater krever inn en "salgsavgift" (sales tax) som varierer fra 0 til ca.10%, alt etter hvor man er.), så det blir nok billigere enn å kjøpe i Norge. Spørsmålet er jo om vennen din får tak i akkurat den modellen han er ute etter - det virker ikke som om de klarer å produsere nok av enkelte modeller ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han må tenke på om han kjøper en utgave som vil fungere optimalt i Norge (f.eks. støtte for de norske 4G-nettene.) Han må også tenke på hva han skal fortelle tollerne når han blir stoppet med "kofferten full av iPhones". (Alternativt "rumpa", alt etter som.)

Det er ikke moms (mva.) i USA, men ulike delstater krever inn en "salgsavgift" (sales tax) som varierer fra 0 til ca.10%, alt etter hvor man er.), så det blir nok billigere enn å kjøpe i Norge. Spørsmålet er jo om vennen din får tak i akkurat den modellen han er ute etter - det virker ikke som om de klarer å produsere nok av enkelte modeller ennå.

I USA bestemmer hver stat selv mumsnivået (VAT — Value added tax), og i for eksempel California og new York er denne forholdsvis høy, mens andre stater som for eksempel Washington ikke har VAT. Legg også merke til at mums blir lagt til prisen i det man betaler, det er ikke bakt inn i prislappen slik som i Norge. Man kan fort få seg en overraskelse i det man trekker kortet :)

 

Det er forskjell på amerikansk og europeisk versjon med tanke på LTE bånd. Jeg vet itavisen hadde problemer med netcoms 4G nett i Oslo med en amerikansk utgave, mens den europeiske utgaven fungerer på både Telenor og Netcom.

 

Har ikke satt meg inn i detaljene rundt de forskjellige modellene som selges i USA og Europa, men det finner du kanskje ut av og rapporterer tilbake her? :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skjønner ikke helt hvorfor det vil ta kanskje to måneder denne gang, før Apple åpner for salg i andre land enn de store, viktige. Får jo håpe en slipper å vente til uti november.

 

Kunne vært fristende å kjøpe en av de nye telefonene hos Apple Retail Store i London (det er fire av dem) i høstferien. Men det er jo en liten risiko for at jeg må betale toll her hjemme. Liker uansett å kjøpe litt dyrere produkter her hjemme i stedet for i utlandet.

 

Dersom jeg kjøper på Apple Retail Store i London, er det for å få ny iPhone noen uker før de selges her hjemme, og det er ikke minst mye større sjanse for å finne akkurat den modellen, fargen og minnestørrelsen jeg ønsker. Dessuten må den selvfølgelig være uten operatørlås.

 

Forrige gang jeg kjøpte ny IPhone (5), på nattsalg lanseringsdagen i fjor høst, endte jeg opp med en svart, 16GB telefon, mens jeg ville helst hatt den i sølv og med 32GB, som passer best til min bruk. Og den var selvsagt operatørlåst. Nå er det siste ikke noe problem, for dersom man kjøper med abonnement eller betaler full pris, får man låst den opp gratis, i alle fall hos Telenor, som jeg bruker.

Betale toll? Hvorfor? Det er ikke toll på import av elektronikk til Norge. Hvis du mener moms, så går du vel ikke innom tollen og roper "hallo!! Jeg har kjøpt noe dyrt som jeg gjerne vil betale moms for!!"? Du kan dessuten ta med deg varer for 6.500 til Norge uten å betale moms på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...